فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران عنوان کرد

چاره اندیشی شورا برای حل مشکلات رانندگان تاکسی

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: ما اعتقادی به افزایش زیاد کرایه‌های تاکسی نداریم؛ اما رانندگان نیز شهروند این جامعه هستند و باید برای برداشتن بار اضافه‌ای که در راستای حذف سهمیه بنزینشان و قطع بیمه آنها ایجاد شده است، چاره‌ای بیندیشیم.

چاره اندیشی شورا برای حل مشکلات رانندگان تاکسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بوالفضل قناعتی در خصوص لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی با بیان اینکه همزمان با ارائه لایحه بودجه شهرداری، لایحه افزایش نرخ وسایل حمل و نقل عمومی نیز در دی ماه به شورا داده خواهد شد، گفت: متاسفانه امسال دو اتفاق افتاده که برای رانندگان تاکسی خوشایند نبوده است.

    وی با اشاره به قطع بیمه رانندگان جدید تاکسی و همچنین تک نرخی شدن قیمت سوخت و حذف یارانه رانندگان تاکسی گفت: همه ساله اعضای شورای شهر افزایش نرخ کرایه تاکسی را تنها با تورم سالیانه حساب می‌کردند، اما امسال اوضاع کمی پیچیده تر شده است؛ چرا که علاوه بر تورم سالیانه، هزینه بنزین و بیمه نیز به سبد رانندگان تاکسی اضافه شده است و قطعا بار زیادی را بر دوش رانندگان دارد.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به فکر ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت و شهرداری برای رانندگان تاکسی باشیم، ادامه داد: درست است که دولت پولی و اعتباری ندارد؛ اما حداقل می‌توانست سهم 50 درصدی خود در بیمه رانندگان تاکسی را همچنان ادامه دهد.

    قناعتی با بیان اینکه رانندگان تاکسی نیز جزو مردم هستند، تصریح کرد: دولت چندی پیش وام 25 میلیونی را برای خرید خودرو به مردم ارائه کرد؛ اما می‌توانست این وام را در اختیار تاکسی‌های فرسوده قرار دهد تا در یک بازه کوتاه مدت عمده تاکسی‌های فرسوده نوسازی شوند، این در حالیت که نه تنها این کار را نکرد ؛بلکه قدر السهم 50 درصدی خود در بیمه رانندگان تاکسی را نیز قطع کرد!

    وی با بیان اینکه باید چاره‌ای در خصوص این موضوع اندیشید، گفت: باید تمام توان خود را در راستای بهبود اوضاع کاری رانندگان تاکسی به کار گرفت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو