فونیکسریمکسبهتام

اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ داده نمی شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به کوهستانی بودن این استان و ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ، هنگام ریزش نزولات جوی پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می کند.

اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ داده نمی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی شاکری روز یکشنبه در آیین آغازین طرح زمستانی پلیس بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در فصل زمستان با آن مواجه هستیم به همراه نداشتن زنجیر چرخ است.
    وی اضافه کرد: با وجود اطلاع رسانی مستمر ولی برخی از رانندگان در زمان بارش نزولات جوی بدون زنجیر چرخ تردد می کنند و این امر موجب متوقف شدن خودروی آنها در وسط جاده و ایجاد گره ترافیکی برای سایر کاربران از جاده می شود.
    وی اظهارکرد: با آغاز طرح زمستانی حتی در صورت مناسب بودن شرایط جوی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و پلیس در زمان ریزش برف و لغزنده بودن سح جاده علاوه بر جلوگیری از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ، رانندگان متخلف را جریمه می کند.
    رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بواسطه بی توجهی رانندگان به لغزنده بودن جاده و به همراه نداشتن زنجیر چرخ، هر ساله صدها تن شن و نمک در سطح جاده پخش می شود که این امر محیط زیست، پوشش گیاهی را با آسیب جدی مواجه کرده و موجب آلودگی آبهای زیرزمینی شده است.
    وی گفت: 62 تیم پلیس راه، 52 تیم راهنمایی و رانندگی و 100 نیروی پیاده راهور در طرح راهداری زمستانی امسال مشارکت دارند.
    سرهنگ شاکری اضافه کرد: علاوه بر این تیمها، پلیس راه استان همدان به طور شبانه روزی در سه گردنه مهم و حادثه خیز استان از جمله گردنه همه کسی، گردنه اسدآباد و آوج حضور دارند تا شاهد حوادث ناگوار در این مناطق سخت گذر و برفگیر نباشیم.
    وی بیان کرد: 34 پایگاه راهداری، 18 پایگاه هلال احمر، 40 تیم تعمیراتی امداد خودرو، 41 پایگاه مرکز فوریت های پزشکی با 60 دستگاه آمبولانس، 29 تیم خودروی پلیس راهور به همراه 86 نفر از عوامل پیاده راهنمایی و رانندگی و 62 تیم پلیس راه در این طرح مشارکت دارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو