فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۳۵»

نقشه و تقویم آلودگی هوا در تهران

پای ثابت آلودگی در پاییز

عصر خودرو- با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفی تهران، هوای پایتخت امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

نقشه و تقویم آلودگی هوا در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، 

امروز هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار گرفته است. طبق گفته شرکت کنترل کیفیت هوا، از ابتدای هفته غلظت ذرات معلق بیشتر شده و تا روز سه شنبه ادامه پیدا خواهد کرد. امروز علی رغم قرار گرفتن هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها، مدارس تعطیل نشدند.
این اتفاق اما اولین باری نیست که در پاییز رخ می دهد. در این فصل سردی هوا باعث می شود آلاینده ها در سطح زمین باقی بماند و ساکن شود. بررسی آمار های سال 1393 نشان می دهد (شرح کامل در تقویم آلودگی سال 1393)، در این سال و در فصل پاییز 37 روز هوا ناسالم بوده و این آمار اگرچه در سال جاری کمتر است، اما بازهم شاهد روزهای نا سالم هستیم.

    با این حال، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران درباره وضعیت کیفت هوای پایتخت اظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفی تهران، هوای پایتخت امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

    وی در ادامه با بیان این مطلب که بالاترین شاخص آلودگی هوا در ایستگاه‌های شهیدبهشتی با 179، پارک شکوفه173 و سوهانک با عدد 172 بوده است، گفت: روز گذشته نامه‌ای به آموزش و پرورش شهر تهران ارسال شد، برهمین اساس از آن‌ها درخواست کردیم که کلاس‌های ورزش که در هوای آزاد است را تعطیل کنند و همچنین نامه‌ای به بهزیستی شهر تهران ارسال شد تا از فعالیت کودکان در مهدکودک‌ها در فضای باز جلوگیری شود و همچنین اورژانس در حالت آماده‌باش است.

    رستگاری با بیان اینکه به اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری تهران نیز نامه‌هایی ارسال شده است و از آنها درخواست شد تا از برگزاری کلاس‌های ورزش در فضای باز جلوگیری کنند، اظهارکرد: با این اعداد نمی‌توان مدرسه‌ای را تعطیل کرد و اگر شرایط هوای ناسالم تداوم داشته باشد و اگر به عدد 200 نزدیک شد، حتما جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برای اتخاذ تصمیمات جدید برگزار خواهد شد.
    با این حال فارغ از آمارهای امروز، به صورت کلی گزارش های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مناطق 22 گانه تهران، در سال 1393 نشان می دهد، به ترتیب محله سعادت‌آباد در شمال غرب شهر (منطقه 2) و محله پیروزی در شرق شهر (منطقه 13) با بیشترین روزهای پاک، سالم‌ترین هوا و در مقابل محله گلبرگ در شرق شهر (منطقه 8) و محدوده دانشگاه صنعتی شریف در غرب شهر (منطقه 2) با بیشترین روزهای ناسالم، آلوده ترین هوا را با استناد به گزارش ایستگاه‌های مذکور از 22 منطقه تهران داشته‌اند.

    در تصویر زیر میزان منواکسید کربن در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید:

    در تصویر زیر میزان ذرات معلق در مناطق تهران را مشاهده کنید

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو