فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه خبر داد

استفاده از محلولی جدید برای یخ زدایی جاده‌ها

عصر خودرو- معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری از استفاده از محلول‌های جدید یخ زدا به جای محلول آب و نمک در برخی از استانهای کشور خبر داد و گفت: در صورت مثبت بودن نتایج استفاده از این محلول‌ها آن را جایگزین محلول آب و نمک و شن و نمک در جاده‌ها خواهد کرد.

استفاده از محلولی جدید برای یخ زدایی جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان در حاشیه رزمایش طرح زمستانه جاده‌های کشور که صبح امروز در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، درباره تمهیدات سازمان راهداری و وزارت راه در جاده‌های کشور و طرح زمستانه خاطر نشان کرد: 1500 اکیپ راهداری در این طرح فعالیت خواهند کرد و بر این اساس 14 هزار و 800 نیروی انسانی، 9400 دستگاه خودرو در 620 راهدارخانه فعال بوده و به خدمت رسانی به شهروندان و مسافران می‌پردازند.

    وی با هشدار نسبت به عاملی که گاه باعث انسداد یک جاده می‌شود گفت: تمام تلاش ما این است که در طول زمستان جاده‌ای مسدود نشود اما گاهی عدم رعایت کاربران یا همان رانندگان سبب انسداد یک جاده می‌شود. متاسفانه در مواقعی همراه نداشتن زنجیر چرخ از سوی حتی یک خودرو باعث انسداد جاده می‌شود و مشکلاتی را برای دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ایجاد می‌کند. از این رو تاکید ما بر این است که خودروها حتما هنگام رانندگی در شرایط برفی از زنجیر چرخ استفاده کنند.

    کشاورزیان با بیان اینکه امسال از لحاظ اعتباری در تنگنا قرار داشتیم افزود: البته گرچه این مشکل در تمام استان‌ها وجود داشت اما ما تلاش کردیم که به وظایف خود در قبال مردم عمل کنیم و تاکید دولت نیز بر این است که خدمترسانی به شهروندان ادامه داشته باشد. به هر حال من به خاطر این تنگناهای پیش آمده و فشارهای زیادی که به پیمانکاران و کارکنانشان وارد شد از آنان عذرخواهی می‌کنم.

    استفاده از محلولی جدید به جای آب نمک در جاده‌ها

    رئیس سازمان راهداری در باره اینکه آیا همچنان برای یخ زدایی در جاده‌های کشور از محلول آب و نمک یا شن و نمک استفاده می‌شود نیز گفت: متاسفانه همچنان از این محلول در جاده‌ها استفاده می‌شود اما در چند استان کشور از محلول جدیدی استفاده می‌کنیم که در صورت مثبت بودن نتایج آن این محلول را جایگزین آب و نمک و شن و نمک در جاده‌ها خواهیم کرد.

    کشاورزیان افزود: آب و نمک سبب وارد شدن خسارت به آسفالت بعضی از جاده‌ها می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو