فونیکسریمکسبهتام

آغاز طرح زمستانی در قزوین:

اکیپ های امداد و نجات عازم محورهای مواصلاتی استان قزوین شدند

عصر خودرو- ۴۰ اکیپ راهداری،۲۸ پایگاه هلال احمر، ۳۷ پایگاه اورژانس، ۵۱ تیم پلیس راه و ۱۰۵ دستگاه امدادخودرو و ۳۵ دستگاه آتش نشانی، در طرح زمستانی استان قزوین مشارکت می کنند.

اکیپ های امداد و نجات عازم محورهای مواصلاتی استان قزوین شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، با آغاز طرح زمستانی در محورهای مواصلاتی استان نیروهای امدادی با استقرار در محل ماموریت خود برای امدادرسانی در جاده ها آماده شدند.

    در حاشیه برگزاری رزمایش طرح زمستانی دستگاهها و سازمانهای راهداری، امدادی و ترافیکی که در مقر پلیس راه قزوین به زنجان آغاز شد جواد حق لطفی مدیر راهداری استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در طرح زمستانی 24 راهدارخانه مجهز و آماده شده تا خدمات لازم به مسافران و رانندگان ارائه شود.

    معاون راهداری اداره راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در طرح زمستانی، 40 اکیپ راهداری با استفاده از 250 دستگاه ماشین آلات سنگین در آماده باش کامل است و 300 نیروی راهدار برای بازگشایی مسیرها در محئرها مستقر می شوند.

    وی افزود: برای برفروبی و بازگشایی مسیرها 35 هزار تن ماه و نمک دپو شده تا در شرایط مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

    هاشمی معاون امدادی جمعیت هلال احمر استان هم به مهر گفت: در طرح زمستانی روزانه 200 نفر مشارکت دارند و با استفاده از 28 دستگاه آمبولانس، 15 دستگاه ست نجات، یک فروند چرخبال، یک دستگاه برفروب ویژه، عملیات امداد و نجات فرماندهی می شود.

    وی افزود: 16 دستگاه ماشین نمک پاش، یک دستگاه موتور آمبولانس، یک دستگاه توبوس آمبولانس، تیم واکنش سریع با حضور 16 نیروی زبده درطرح زمستانی مشارکت می کنند تا خدمات لازم به مسافران داده شود.

       
    هاشمی اظهار داشت: 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری به صورت ثابت و 15 پایگاه در طرح زمستانی دایر شده و خدمت رسانی می کند.

    ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین هم گفت: نیروهای آتش نشان هم با بسیج همه امکانات خود در طرح زمستانی مشارکت کرده و همه توان خود را در این راه بکار گرفته است.

    وی اضافه کرد: 154 نیروی آتش نشان با استفاده از 35 دستگاه اطفاء حریق در کنار سایر نیروهای امدادی برای کمک رسانی آماده خدمت شده اند و در آماده باش کامل قرار دارند.

    سلیمانی معاون مرکز فوریت های پزشکی استان هم به خبرنگار مهر اظهارداشت: 37 پایگاه ثابت اورژانس در طرح زمستانی پیش بینی شده و 150 نفر به صورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهند بود.

    وی افزود: همچنین یک پایگاه اورژانس هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 10 کد پشتیبانی در طرح زمستانی همراه سایر نیروهای امدادی خواهند بود.

    معاون اورژانس استان تصریح کرد: سه اکیپ پزشکی درمانی برای خدمات درمانی سرپایی نیز پیش بینی شده تا در ایام طرح زمستانی خدمات لازم به مردم داده شود.

    سرهنگ زینلی فرمانده پلیس راه استان قزوین در خصوص آمادگی این نیرو در زمستان به خبرنگار مهر گفت: پلیس راه استان با 51 تیم کامل در این طرح مشارکت دارد و 16 تیم با استقرار در گردنه ها و مناطق برفگیر برای خدمت آماده شده اند.

    زینلی بیان کرد: طرح زمستانی از 23 آذرماه تا 23 اسفند ماه در محورهای مواصلاتی استان اجرا می شود و پس از آن نیز طرح نوروزی اجرای می شود و عملا نیزروهای پلیس به صورت مداوم در ماموریت هستند.

    وی اضافه کرد: 16 تیم پلیس راه در گرنه ها مستقر شده و پنج تیم به صورت شبانه روز در جاده ها هستند و بر ترد رانندگان و رعایت مقررات نظارت کامل دارند.

    فرمانده پلیس راه استان یادآورشد: ماموران پلیس راه مراقب سلامت خودروها نیز هستند و در صورت نداشتن زنجیر چرخ، صاف بودن لاستیک خودروها، نداشتن معاینه فنی و رفتارهای حادثه خیز و رعایت نشدن مقررات با رانندگان خاصی برخورد قانونی خواهند کرد.

    وی اضافه کرد: در صورت شرایط غیر طبیعی و کولاک و بارش برف برای انتقال نیروهای در راه مانده نیز اقدام لازم صورت می گیرد.

    حمیدرضا ظاهرخانی مدیر امدادخودرو استان هم در این باره اظهارداشت: امدادخودرو کانونیان نمایندگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان همزمان با سایر استانها با دیگر دستگاههای امدادرسان در طرح زمستانی مشارکت دارد.

    وی افزود: در این طرح 105 دستگاه خودروی امدادی یدک کش، 15 دستگاه جرثقیل سبک؛ پنج دستگاه جرثقیل سنگین، دو سدتگاه جرثقیل فوق سنگین با استقرار در 12 پایگاه امداد جاده ای در آمادگی کامل است.

    طاهرخانی یادآورشد: مراکز تعمیرگاهی در تمام شهرستانهای استان آماده ارائه خدمات لازم به مسافران و رانندگان است و از مردم درخواست می کنیم در صورت نیاز به خدمات امداد خودرو به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 09629 به صورت کشوری و 028338899 ویژه استان قزوین تماس گرفته و از این خدمات استفاده کنند.

    مدیر امداد خودرو استان تصریح کرد: در ضمن رها سازی بیش از 150 دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک و تعمیر بیش از 50 دستگاه خودرو و اسکان سرنشینان خودروهای عبوری در محل پایگاهای امداد خودرویی در کولاک روزهای 15 و 16 آذرماه از دیگر خدمات این مرکز است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو