فونیکسریمکسبهتام

با تصویب اعضای شورای شهر صورت می‌گیرد

ساماندهی تابلوهای راهنمایی شهر پایتخت

عصر خودرو- تابلوهای راهنمایی پایتخت ساماندهی می‌شوند.

ساماندهی تابلوهای راهنمایی شهر پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ‌در دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طرح ساماندهی تابلوهای راهنمایی شهری توسط اعضای شورای شهر بررسی شد.

    در ادامه احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه گزارش انجام ساماندهی تابلوها و علایم راهنمایی شهری و تابلوهای اطلاع‌رسانی در معابر شهر تهران را بر اساس ماده 9 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران انجام دهد.

    وی ادامه داد: تمرکز بر نقاط حادثه‌خیز در جهت تامین ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، توزیع مناسب علائم و تابلوها در تمامی نقاط شهر،‌آسان‌سازی تشخیص رانندگان در انتخاب خروجی بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهر، شماره‌گذاری بزرگرا‌ه‌ها و خیابان‌های سطح شهر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و اطلاع‌رسانی شهرها، خوانایی‌ اسامی معابر شهر، هماهنگی و تناسب بین تابلوهای مختلف، انطباق با استانداردهای جهانی، تمرکز بر اطلاع رسانی مقاصد به جای معابر و همخوانی با سیستم‌های رهیاب خودرویی از موارد ساماندهی تابلوها و علائم راهنمایی شهرها در شهر تهران است.

    دنیا مالی گفت: در تبصره‌ای از این مصوبه آمده است به منظور استمرار پایش موضوع شهرداری تهران مکلف است هر سه سال یک بار نسبت به بررسی جانمایی صحیح تابلوهای شهری اقدام و گزارش حسن اجرای مصوبه را به شورای شهر تهران ارائه کند.

    به گزارش ایسنا، در ادامه تندگویان با انتقاد از تعدد تابلوها در شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود علاوه بر تجمیع تابلوها، از اشکال و علامت‌ها نیز در تابلوها استفاده شود به گونه‌ای که علامت بیمارستان، فرودگاه، مترو و... می‌تواند به صورت شکلی باشد.

    همچنین غلامرضا انصاری نیز پیشنهاد دو زبانه بودن تابلوها را ارائه کرد و گفت: نباید به غیر از زبان فارسی و انگلیسی، زبان‌های دیگری در تابلوهای راهنمایی وارد شود.

    همچنین علیرضا دبیر پیشنهاد داد که علاوه بر نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا، از شماره‌گذاری نیز استفاده شود.

     مهدی چمران با بیان اینکه تابلوهای الکترونیک ناخوانا هستند، گفت: نقشه‌های شهری نیز گنگ نیستند و باید از تجهیزات به‌روزتری استفاده شود.

    طرح ساماندهی تابلوهای راهنمایی شهری که به پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل ارائه شد، با اکثریت آراء به تصویب رسید.

     بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه راهکارهای جبران عقب‌افتادگی تخصیص بودجه کمک به بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط