فونیکسریمکسبهتام

شارژر دوسویه خودروساز ژاپنی نیسان، هم شارژ می‌شود، هم شارژ می‌کند

خودرویی که برق مصرفی خانه شما را تامین می‌کند

عصر خودرو- شرکت نیسان موتورز ژاپن در روزهای اخیر ابداع جدید این شرکت در بخش خودروهای الکتریکی نیسان را معرفی و رونمایی کرد

خودرویی که برق مصرفی خانه شما را تامین می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، که نسل جدیدی از شارژرهای ویژه اتومبیل‌های الکتریکی تولیدی این خودروساز پیشرو است و با نصب این سیستم شارژر کارآمد در خودروهای الکتریکی ساخت نیسان، در آینده نزدیک، برای خریداران و مالکان این خودروهای برقی این امکان فراهم خواهد شد تا بخش زیادی از هزینه‌هایی را که بابت برق مصرفی خود و خانواده‌های‌شان می‌پردازند،
    نه‌تنها صرفه‌جویی و پس‌انداز کنند، بلکه حتی در صورت نیاز قادر خواهند بود برق موردنیاز منزل و خانواده خود را تا 2شبانه‌روز از محل نیروی الکتریسته ذخیره شده در باتری اتومبیل برقی‌شان تامین کنند.
    از آنجا که فناوری‌های تولید و به دنبال آن ساخت و عرضه خودروهای الکتریکی به‌ویژه در 3 ـ 2 سال اخیر تا حد زیادی رشد پیدا کرده و روز به‌روز بر تعداد خریداران و متقاضیان این اتومبیل‌های سبز و بدون هرگونه آلاینده مضر جوی افزوده می‌شود، گروهی از کارشناسان در ماه‌های اخیر چنین استدلال می‌کنند که ادامه سیر صعودی تولید و ورود خودروهای الکتریکی به بازار مصرف در سراسر جهان عواقبی دشوار و منفی را به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترین پیامد این روند، افزایش شدید فشارهای واردشده به شبکه تولید و توزیع برق سراسری کشورهای مختلف خواهد بود و این فشار در هر کشوری که تعداد خودروهای برقی بیشتری داشته باشد، شدیدتر می‌شود و این در حالی است که تا پیش از آغاز این روند پرشتاب ورود خودروهای برقی به بازارهای مصرف جهان کوشش بسیار زیادی صرف تامین و از عهده برآمدن تولید و عرضه بار اضافی برق مصرفی در حال افزایش و مورد نیاز در تمام کشورها انجام شده بود.
    اما شرکت نیسان توجه خود را بر موارد و عواملی متمرکز کرده است که به ادعای این شرکت کمک قابل‌توجهی به حل مجموعه مشکلات کنونی مبتلابه حوزه انرژی خواهد کرد.
    اقدام اخیر شرکت نیسان ژاپن برای معرفی این شارژر ابداعی متحول شده، در خلال برگزاری بیست‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیم و آب‌وهوای سازمان ملل متحد در پاریس و در حاشیه این گردهمایی در روزهای پایانی هفته گذشته به انجام رسید و مقامات ارشد این خودروساز ژاپنی برای جلب‌توجه بیشتر حاضران در این کنفرانس، برنامه‌ای رسمی را به منظور پرده‌برداری و معرفی اختراع متخصصان طراح این دستگاه به اجرا درآوردند.

    این دستگاه به گفته مسئولان سازنده آن، یک شارژر دوسویه و ارتقا داده شده برای شارژ کردن خودروهای الکتریکی است و این دوسویه بودن شارژر موردنظر، آن را تبدیل به سیستمی منحصربه‌فرد کرده است.
    با این شارژر دوسویه نیسان که با مشارکت فنی شرکت انرژی ایتالیایی «اِنِل» ساخته شده است، دارنده خودروی الکتریکی نیسان می‌تواند در ساعاتی که میزان مصرف برق سراسری پایین است، اقدام به شارژ اتومبیل خود کرده و انرژی الکتریسته موردنیاز را در باتری‌های بسیار پرظرفیت خودرو ذخیره کند. قابلیت ذخیره‌سازی توان الکتریکی باتری‌های این خودروها به اندازه‌ای است که حتی در صورت لزوم می‌تواند تا 2 روز برق مصرفی مورد نیاز یک خانواده را تامین کند.
    سوای این قابلیت مهم، حجم بالای ظرفیت ذخیره نیروی برق این خودرو این امر را امکانپذیر می‌کند تا در ساعات غیرپیک مصرف برق که قیمت برق مصرفی به‌مراتب ارزان‌تر است، اقدام به شارژ و ذخیره‌سازی توان الکتریکی موردنیاز خودرو در باتری‌های پرظرفیت آن کرده و در ساعات اوج مصرف برق که هزینه آن به‌شدت و به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود، برق ذخیره شده را به شبکه برق منزل مسکونی مالک خودرو منتقل و آن را به مصرف برسانند و این فرآیند بدون تردید تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های زندگی و خانواده خواهد داشت. حتی می‌توان این برق ذخیره شده را به شبکه برق‌رسانی شهر محل سکونت یا شبکه سراسری نیز فروخت و از این طریق درآمد کسب کرد، چراکه در حال حاضر سال‌هاست شبکه انتقال برق از منبع تولیدکننده در نیروگاه‌ها به منازل در بیشتر کشورهای اروپایی، شرق آسیا و امریکا قابلیت انتقال دوطرفه را دارد و بسیاری از منازلی که از سیستم‌هایی مانند باتری‌های خورشیدی استفاده می‌کنند، ذخیره مازاد خود را به اداره برق می‌فروشند.

    یک سخنگوی شرکت نیسان در این‌باره گفت: با معرفی این فناوری نوین ضمن اینکه به رانندگان و مالکان خودروها قدرت و اختیار بیشتری برای کنترل ترکیب انرژی مصرفی اتومبیل‌شان می‌دهیم، آنها را با محرک‌ها و پاداش‌های چشمگیر مالی ترغیب به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌کنیم. مزایای شخصی نوآوری‌هایی از این دست مثل روز روشن است.
    اوایل هفته گذشته بوریس جانسون، شهردار لندن نیز که برای حضور در کنفرانس تغییرات اقلیم سازمان ملل به پاریس سفر کرده بود، ازجمله کسانی بود که به اتومبیل الکتریکی نمونه شرکت نیسان و سیستم شارژ دو طرفه جدید این شرکت که روی این خودروی نمونه نصب شده بود، توجه زیادی نشان داده و درباره این فناوری‌های جدید گفت: خودروهایی با میزان آلایندگی صفر نظیر این خودروی الکتریکی بدون تردید در بالا بردن کیفیت هوای شهرها در ابعادی وسیع‌تر، مقابله با تغییرات آب‌وهوایی کره زمین تاثیر و نقشی واقعی خواهند داشت.
    این خودروی نمونه که در کارخانه نیسان واقع در ساندرلند انگلیس تولید شده است اوایل امسال چند بخش آن موردبازنگری و اصلاح قرار گرفت، ازجمله ارتقای ظرفیت باتری‌های آن به‌گونه‌ای که مسافت 120 مایلی که با هر بار شارژ می‌توانست طی کند، به 155 مایل افزایش پیدا کرد. شرکت ژاپنی امیدوار است با ابداعات و اقداماتی از این نوع میزان فروش خودروهای برقی خود را که تا به امروز نتوانسته است انتظارات را برآورده کند افزایش دهد، هر چند این خودروها در حال حاضر نیز بهترین رکورد فروش در تاریخ اتومبیل‌های الکتریکی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو