فونیکسریمکسبهتام

خیز دوباره پژو برای حکمرانی در داکار

عصر خودرو: چهار دوره است که رالی داکار حکمرانی غیر از MINI به خود ندیده. و در حالی دو دوره گذشته این رقابت ها کاملا در تسخیر مینی بوده (جایگاه اول، سوم، چهارم و پنجم فصل ۲۰۱۵ و اول تا سوم فصل ۲۰۱۴) که هیولای بیابانی پژو سال ۲۰۱۵ به جایگاهی بهتر از یازدهم نرسید. همین، تلنگری شده برای به‌روز رسانی ۲۰۰۸DKR برای فصل ۲۰۱۶.

خیز دوباره پژو برای حکمرانی در داکار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰
  • خیز دوباره پژو برای حکمرانی در داکار
  • خیز دوباره پژو برای حکمرانی در داکار
  • خیز دوباره پژو برای حکمرانی در داکار
  • خیز دوباره پژو برای حکمرانی در داکار

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، 2008DKR برای فصل جدید 185 میلیمتر کشیده تر، 167 میلیمتر پهن‌تر و 118 میلیمتر کوتاه‌قد تر شده. اوورهنگ های جلو و عقب برای رسیدن به زوایای صعود و فرود بالاتر، کوتاه تر شده اند که همین، فاصله بین‌دو محور را به 3 متر افزایش داده. چرخ های آلومینیومی دو تکه نیز در مدل جدید جای خود را به نمونه های 17 اینچی یک‌تکه ساخته شده از منیزیم، پوشش یافته با تایر های سبک‌تر میشِلین داده اند. در کنار اینها، آئرودینامیک بدنه نیز با تغییراتی همچون حذف هواکش های جانبی و استفاده هواکشی حجیم تر بر روی سقف، برای اعمال دانفورس بیشتر، خنک‌سازی و تغذیه بهتر موتور و هدایت بهینه‌تر جریان هوا از اطراف بدنه، ارتقاء یافته. البته تغییر بصری هیجان‌انگیرتر، نمایش نیمه عریان چرخ های زاپاس است که پشت درب ها، در دل بدنه آویز شده اند.
در این بین، V6 3.2 لیتری توئین‌توربودیزل خودرو با افزایش 10 واحدی در قدرت و 212 واحدی در گشتاور، حال با 350 اسب‌بخار قدرت و توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 800 نیوتن‌متر را دارد که از مسیر گیربکس 6 سرعته ترتیبی به چرخ های جلو منتقل می شود. نیروی توقف نیز از سیستم ترمزی متشکل از دیسک های 355 میلیمتری منفذدار جلو و عقب تامین می شود.
لازم به ذکر است در سی‌وهشتمین دوره رالی داکار، سباستین لوب نیز به جمع رانندگان مطرح و پر افتخار تیم پژو (استفان پترهانسل، سیریل دیپری و کارلوس سائنز) پیوسته است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط