فونیکسریمکسبهتام

ثبات نرخ تورم تولید خودرو

عصر خودرو- براساس شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت که به تازگی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است، تورم سالانه تولیدکننده خودرو در آبان‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

ثبات نرخ تورم تولید خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس این گزارش، شاخص قیمت تولیدکننده بخش خودرو طی دو فصل پیاپی بهار و تابستان سال‌جاری روند کاهشی داشته است. با این وجود درصد تغییرات نرخ تورم بخش خودرو در آبان‌ماه سال جاری نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده است؛ به‌طوری‌که درصد تغییرات این نرخ در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/ 4 درصد بوده است؛ حال آنکه درصد تغییرات نرخ تورم تولیدکننده در آبان‌ماه سال 93 نسبت به آبان‌ماه سال قبل از آن 6/ 19 درصد بود؛ بنابراین این موضوع حکایت از کاهش سرعت‌گیری نرخ تورم در بخش خودرو دارد.


    ارائه آمار مذکور از سوی بانک مرکزی در حالی است که تحریم‌های ایران تا ژانویه از سوی ایالات‌متحده آمریکا رفع خواهد شد. موضوعی که بنا به گفته کارشناسان تاثیرات بسیاری در فضای اقتصادی کشور خواهد داشت. در این میان بحث تاثیر رفع تحریم‌ها بر تورم تولید بخش خودرو نیز حائز اهمیت است. به‌خصوص آنکه این موضوع موجب کاهش نرخ تورم در ماه‌های آتی خواهد شد. با نگاهی به سال 1391 که تحریم‌های بین‌المللی شدت یافت به خوبی می‌توان نقش تحریم‌ها در افزایش نرخ تورم تولیدکننده بخش خودرو مشاهده کرد. در آن مقطع کارشناسان در تبیین دلایل افزایش نرخ تورم بخش خودرو به افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه به دلیل تورم عمومی و نامناسب بودن فضای کسب‌وکار اشاره داشتند. با این وجود، با روی کار آمدن دولت یازدهم از اواسط سال 92 تاکنون شاهد کاهش نرخ تورم عمومی و از سوی دیگر نرخ تورم تولید در صنعت بوده‌ایم. هر چند تورم تولید وسایل نقلیه موتوری در کشور هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد، اما این موضوع امیدواری بیشتر مشتریان کالاهای مصرفی نسبت به ثبات یا کاهش قیمت خودرو در کشور را به دنبال دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو