فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۸۱»

ضرورت جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی

موتورسیکلت‌ها چندین برابر خودروهای یورو ۲ آلایندگی دارند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس‌ با انتقاد از افزایش آلودگی هوای پایتخت بر ضرورت همکاری و تعامل میان دولت و مجلس برای چاره اندیشی در خصوص رفع آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

ضرورت جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌های بنزینی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی با تاکید بر اینکه تاکنون از سوی مسئولان در جهت رفع آلودگی کلانشهر تهران‌ راهکاری موثر و اقدامات عملی مناسب اندیشیده نشده، تصریح کرد: برای برون رفت از معضل آلودگی هوای پایتخت بهتر است دستگاه‌هایی مانند شهرداری،‌ سازمان محیط زیست، وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت،‌ معدن و تجارت و کمیسیون های عمران و اجتماعی مجلس همکاری لازم را برای کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشند.

    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصویب یک فوریت اصلاحیه عوارض موتورسیکلت‌ها در پایتخت،‌ گفت: به جای اصلاحیه عوارض بهتر است موتورسیکلت های آلاینده به طور کامل از چرخه خارج شوند.

    خروج موتورسیکلت های بنزینی در کاهش آلودگی هوای تهران موثر است

    این نماینده مردم در مجلس نهم، خروج موتورسیکلت های بنزینی را در کاهش آلودگی زیست محیطی و صوتی در تهران موثر خواند و افزود:  به خاطر نقش مهمی که موتورسیکلت‌های بنزینی در آلودگی هوای کلانشهر تهران دارند بهتر است موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی شوند.

    عزیزی ادامه داد: موتورسیکلت‌ها به واسطه تکنولوژی پایین و عدم رعایت استانداردهای جهانی چندین برابر خودروهای یورو2 آلایندگی دارند.

    ضرورت تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان موتورسیکلت های بنزینی و فرسوده

    وی بر ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان موتورسیکلت‌های بنزینی و فرسوده،‌ تاکید و تصریح کرد: به خاطر اینکه صاحبان موتورسیکلت‌های فرسوده و بنزینی غالبا از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند لذا برای سهولت در خروج آنها، بهتر است تسهیلات مناسبی در اختیار این افراد قرار داده شود.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از معضل توسعه نامتوازن و فراتر از ظرفیت در کلانشهر تهران،‌ تصریح کرد: با وجودی که گنجایش کلانشهر تهران محدود است ولی متاسفانه به صورت بی رویه و نامحدود تعداد زیادی از کارخانجات،‌ موتورسیکلت، خودرو، تراکم فروشی و ... در این شهر دیده می شود که به افزایش آلودگی هوای پایتخت دامن می زنند در حالی که مهاجرت بی رویه نیز مزید بر علت شده است.

    بی توجهی به آمایش سرزمینی در بروز مشکلات زیست محیطی موثر است

    نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، بی‌توجهی به آمایش سرزمینی را در بروز مشکلات زیست محیطی در کلانشهر تهران موثر خواند.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ با انتقاد از افزایش آلودگی هوای پایتخت بر ضرورت همکاری و تعامل  میان دولت و مجلس برای چاره اندیشی در خصوص رفع آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط