فونیکسریمکسبهتام

پیشنهادات مدیرعامل تسلا و دیگر فعالان درباره نوع جریمه فولکس واگن

"به داد هوا برسید نه اصلاح خودروهای فولکس"

عصر خودرو- رسوایی "دیزل گیت" فولکی واگن ممکن است میلیاردها دلار جریمه را برای این شرکت خودروسازی به همراه داشته باشد و این امر باعث شده تعدادی از تحلیلگران بر این باور باشند که این شرکت مجبور شود برای تامین این پول از یکی از برندهای زیرمجموعه خود جدا شود.

"به داد هوا برسید نه اصلاح خودروهای فولکس"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دیجیتال ترند، گروهی متشکل از 45 سرمایه گذار و فعال از جمله الون ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در نامه ای سرگشاده به هیئت منابع هوایی کالیفورنیا از این نهاد خواستند که فولکس واگن را جریمه نکند و "به جای اصلاح خودروها راهی را برای بهبود وضعیت هوا پیدا کند."

    در این نامه از هیئت منابع هوایی کالیفورنیا خواسته شده که فولکس واگن را به اصلاح خودروهای دیزلی که از مقررات سرپیچی کرده اند مجبور نکند زیرا این خودروها برای رانندگی ایمن هستند و در عوض فولکس واگن را با مجبور کردن این شرکت به معرفی چندین خودرو فاقد آلایندگی طی پنج سال آینده جریمه کند.

    فولکس واگن در راستای تولید خودروهای برقی قدمهایی را برداشته است. این شرکت نسخه برقی گلف را در حال حاضر می‌فروشد و اخیرا تایید کرده که نسل بعدی سدان فاتون با موتور تماما برقی عرضه خواهد شد.

    در این نامه پیشنهاد شده که فولکس کل مبلغی را که از سوی هیئت منابع هوایی کالیفورنیا جریمه خواهد شد صرف ساخت یک مرکز جدید تحقیق، توسعه و تولید در ایالت کالیفورنیا کند.

    فعالان امضا کننده این نامه گفتند: انجام این کار دو منفعت مهم دارد. اول اینکه باعث ایجاد صدها شغل در کالفورنیا خواهد شد و دوم اینکه به لزوم ساخت کارخانه های باتری سازی بیشتر و هموار کردن راه استفاده گسترده از خودروهای برقی در کل آمریکا پرداخته خواهد شد. نکته دوم بیانگر اینست که کارخانه عظیمی که تسلا در منطقه رنو در حومه نوادا در حال احداث آن است برای تامین باتری های مورد نیاز خودروهای برقی کافی نیست. 

    هیئت منابع هوایی کالیفورنیا در واکنش به این نامه گفته است که تمرکز ما همچنان روی پاک نگه داشتن هوا و پیش بردن پاک ترین خودروها و فن آوری‌های سوختی است. فولکس واگن در ارتباط با این نامه پاسخی نداده است.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو