فونیکسریمکسبهتام

نیسان بدنبال جلو زدن از هوندا و کم کردن فاصله با تویوتا است

عصر خودرو- شرکت نیسان به دنبال اینست که در چند سال آینده از حیث میزان فروش از هوندا پیش بیفتد و فاصله اش را با تویوتا تا جای ممکن کم کند.

نیسان بدنبال جلو زدن از هوندا و کم کردن فاصله با تویوتا است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، مدیرعامل گروه رنو- نیسان هدف بسیار ویژه ای را برای این خودروساز ژاپنی ترسیم کرده و آن افزایش بیش از پیش سرعت GT-R، افزایش ظرفیت تیتان XD یا کاهش مصرف سوخت نیسان آلتیما نیستند، زیرا این اهداف همگی فرعی هستند. در واقع هدفگذاری صورت گرفته از سوی نیسان اینست که فاصله خود را با تویوتا بزرگترین خودروساز جهان تا سال 2020 کم کند.

    در این خصوص کارلوس گون مدیرعامل گروه رنو-نیسان بدنبال اینست که نیسان 10 درصد بازار آمریکا را از آن خود کند. این خودروساز ژاپنی تا نوامبر امسال 8.5 درصد بازار آمریکا را در دست داشته و پس از هوندا با 9.1 درصد و تویوتا با 14.3 درصد بازار قرار گرفته است.

    این در حالیست که گزارشها حاکی از اینست که گون در حال برنامه ریزی است که نیسان به سرعت از هوندا سبقت بگیرد و تا پایان دهه جاری فاصله خود را با تویوتا کم کند.

    تغییر و تحولات غیرمنتظره صورت گرفته در رده مدیران اجرایی نیسان در آمریکا نیز در راستای همین هدفگذاری کارلوس گون بوده است.

    این تغییرات باعث شد فرد دیاز از سمت نایب رئیس ارشد ناظر بر تمامی امور فروش، بازاریابی و فعالیتهای نیسان در آمریکا به سمت جدید نایب رئیس ناظر بر بخش کامیونهای نیسان منتقل شود. نیسان در سال 2013 دیاز را از کرایسلر به شرکت خود آورد. وی برند رام(Ram) را که مربوط به بخش کامیون فیات- کرایسلر است در این شرکت تاسیس کرد.

    در این تغییرات کریستین مونیر که طی سه سال گذشته رئیس نیسان در کانادا بوده جانشین دیاز شد.

    رشد فروش نیسان تا نوامبر 2015 رقم شش درصد بوده که از هر دو شرکت هوندا و تویوتا که به ترتیب رشد فروش 2.3 درصد و 4.7 درصدی داشته اند، بیشتر است.

    سابقه نشان داده که خودروسازان هرگاه میزان فروش را بالاتر از هر هدف دیگری قرار داده اند با رسوایی هایی در زمینه کیفیت مواجه شده اند که از این جمله میتوان به قضیه کفی های تویوتا، سیستم احتراق جنرال موتورز و تقلب اخیر فولکس واگن اشاره کرد و بنابراین رقابت برای رسیدن به صدر از سویی دیگر می تواند باعث سرنگونی یک شرکت شود.

    اما کارلوس گون با اعتماد به نفس می‌گوید: روند کار خوب است. تیم نیسان قوی است و نماینده های شرکت با انگیزه هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو