فونیکسریمکسبهتام

سالها غفلت برای ایمن سازی راه ها؛

«ریزش کوه» راه های ایلام را می بلعد

عصر خودرو- هر چند وقت یک بار شاهد ریزش کوه در محورهای استان ایلام به خصوص محور ایلام-مهران هستیم و این در حالی است که طی سالهای گذشته مسئولان چاره‌ای اساسی برای حل این معضل در استان اتخاذ نکرده اند.

«ریزش کوه» راه های ایلام را می بلعد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، در سال جاری بازهم شاهد ریزش کوه در محورهای ارتباطی استان ایلام به خصوص محور ارتباطی ایلام -مهران بودیم و البته این روند با شدت بارندگی ها در استان قطعا بازهم اتفاق می افتد و این مسئله جای نگرانی دارد.

    علت ریزش های متعدد در سال جاری بارش های متعدد در استان بوده که حتی باعث سیل در استان شد، ولی این بارندگی از غفلت مسئولان برای امنیت پایدار در راه های استان کم نمی کند چرا که بسیاری از نقاطی که ریزش کرده اند قبلا هم سابقه ریزش داشته اند.

    در آخرین مورد ریزش کوه در محور ارتباطی ایلام-مهران متاسفانه شاهد زخمی شدن چهار نفر و آسیب فراوان به چندین خودرو بودیم که این خود زنگ هشداری برای مسئولان است چراکه بارندگی استان و احتمال ریزش بازهم وجود دارد.

    محور ارتباطی ایلام به مهران با توجه به مرز بین المللی مهران و تردد روزانه هزاران زائر به عتبات عالیات، می طلبد مسئولان هرچه سریعتر چاره ای اساسی برای این معضل در راه های استان اتخاذ کنند.

    ریزش کوه علاوه بر خطر آفرینی برای جان مسافران، باعث معطلی چندساعته مسافران می شود و طی سال جاری متاسفانه فراوانی ریزش کوه در این محور بیش از حد معمول بوده است.

    راه و شهرسازی باید نسبت به امین سازی راه ایلام-مهران اقدام کند

    در همین ارتباط سرهنگ محسن ناصری رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جاده ایلام به مهران یکی از محورهای مهم ارتباطی در سطح کشور است که به واسطه تردد زائران از این مسیر نیازمند توجه مسئولان کشوری است.

    وی بیان دشت: این محور شاهد روزانه هزاران زائر و کامیون های کالا جهت صادرات کالا است که می طلبد در بخشهای مختلف دارای ایمنی باشد که البته اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

    ناصری با اشاره به ریزش کوه در بعضی از نقاط محور ارتباطی ایلام به مهران اظهار داشت: قبلا راجب ریزش کوه در این نقاط به مسئولان راه و شهرسازی استان هشدار داده بودیم که متاسفانه هفته گذشته شاهد زخمی شدن چند نفربر اثر ریزش کوه بودیم.

    رئیس پلیس راه استان ایلام بیان داشت: ایمن سازی و حفاظ در بعضی از نقاط ارتباطی ایلام-مهران به دلیل کوهستانی بودن و احتمال ریزش ضروری است.

    ایمن سازی راه ارتباطی ایلام-مهران اولویت اول راه و شهرسازی ایلام

    سید کمال الدین میرجعفریان مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محور ارتباطی ایلام -مهران به دلیل اهمیت ملی در اولویت نخست راه و شهرسازی استان برای ایمن سازی قرار دارد.

    وی بیان داشت: خوشبختانه اقدامات مناسبی در این محور در 19 بخش در حال انجام است و در سال آینده هم این بحث چهار بانده کردن این محور عملیاتی می شود.

    میرجعفریان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ریزش کوه در محور ارتباطی ایلام-مهران، نقاط مورد نظر شناسایی شده است، گفت: این نقاط در سال جاری و آینده حتما با راهکارهای از قبل اتخاذ شده ایمن سازی می شوند و دیگر شاهد ریزش کوه در این محور نخواهیم بود.

    وی بیان داشت: البته این مهم نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است ولی قطعا ایمن سازی این محور به خصوص در نقاط با قابلیت ریزش کوه در اولویت کاری راه و شهرسازی است.

    چهار بانده کردن مسیر ارتباطی ایلام-مهران در سال آینده

    علاوه بر بحث ریزش کوه در محور ارتباطی ایلام-مهران و ایمن سازی این نقاط، یکی از وعده های مسئولان ارشد کشوری و استانی چهار بانده کردن این محور در سال آینده است.

    محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در این خصوص گفت: چهار جاده اصلی در استان وجود دارد که دو جاده از سمت ملکشاهی و ایلام به مهران ختم می‌شود و در نظر داریم برای اربعین سال آینده جاده ایلام به مهران را چهار بانده کنیم.

    استاندار ایلام گفت: تکمیل زیرساخت های حوزه راه مهمترین نیاز استان های زاگرس نشین است که در نامه استانداران این استان ها به رئیس جمهوری مورد تاکید قرار گرفته است.

    با توجه به اهمیت محور ارتباطی ایلام-مهران، قطعا حل این مشکلات برای اربعین سال آینده باید به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان کشوری برای تخصیص اعتبارات قرار گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو