فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه استان کرمان خبر داد:

اجری طرح زمستانی پلیس

تشدید نظارت بر محورهای مواصلاتی کرمان

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به اجرای طرح زمستانی در محورهای مواصلاتی استان کرمان، گفت: با متخلفان برابر با قانون برخورد می شود.

اجری طرح زمستانی پلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس اظهار کرد: این طرح که از 23 آذرماه کلید خورد تا 23 اسفند سال جاری ادامه خواهد یافت و مدت زمان اجرای آن در صورت لزوم با توجه به تغییرات آب و هوا تمدید خواهد شد.

    وی با اشاره به مشارکت پلیس، راهداری، اورژانس و هلال احمر در اجرای این طرح گفت: همکاری رانندگان و مردم با نیروی انتظامی برای موفقیت در اجرای طرح زمستانی یک مولفه بسیار تاثیرگذار است.

    وی همچنین افزود: در زمستان سال گذشته 140 نفر در جاده های برون شهری استان کرمان فوت و 979 نفر نیز مجروح شدند که امسال تلاش می کنیم که این تعداد را به حداقل برسانیم.

    استقرار تیم های ثابت در گردنه های کرمان

    سرهنگ نجفی گفت: تیم هایی به صورت ثابت در زمان اجرای طرح در گردنه های استان کرمان از جمله کفنویه و خانه سرخ حضور دارند.

    وی با تاکید بر تجهیز خودروها به وسایل ایمنی مورد نیاز در فصل زمستان و توجه به سلامت خودرو گفت: تخلفات حادثه ساز در طرح زمستانی به صورت ویژه مورد توجه ماموران پلیس راه قرار دارد و در این رابطه تست اعتیاد و الکل نیز به صورت جدی انجام خواهد شد.

    فرمانده پلیس راه استان کرمان با توجه به اهمیت در نظر گرفتن شرایط جوی قبل از سفر گفت: افراد قبل از آغاز سفر می توانند با استفاده از تلفن 147 و 120 پلیس راهور و 32111081  پلیس راه استان در مورد شرایط محوری که می خواهند در آن تردد کنند اطلاعات کسب کنند.

    لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری در شرایط جوی نامساعد

    وی افزود: افراد در شرایط نامساعد جوی از سفرهای برون شهری غیرضروری پرهیز کرده و قبل از سفر وسلیه نقلیه خود را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند.

    سرهنگ نجفی افزود: رانندگان در طول سفر نیز باید توجه داشته باشند که رانندگی در زمان بارش باران و برف به طور کامل متفاوت با رانندگی در زمان عادی است.

    وی گفت: رانندگان در زمان رانندگی در جاده های لغزنده باید با صبر و حوصله و با آرامش رانندگی کرده و از ارتکاب هرگونه تخلف رانندگی به خصوص رفتارهای حادثه ساز خودداری کنند.

    سرهنگ نجفی رعایت فاصله طولی مناسب و رعایت کردن سرعت مطمئنه در جاده های لغزنده را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: رانندگان باید از ارتکاب هر گونه تخلف رانندگی حادثه ساز خودداری کنند.

    برخورد قانونی با رانندگان فاقد تجهیزات ایمنی

    فرمانده پلیس راه استان کرمان ادامه داد: شرکت ها و موسسات حمل مسافر و بار باید از صدور صورت وضعیت مسافری و بارنامه برای رانندگان فاقد تجهیزات ایمنی جدا خودداری کنند چرا که شرکت هایی که به این موارد توجه لازم را نداشته باشند به کمیسیون ماده 11 معرفی و با آنها برخورد می شود.

    وی اجرای دقیق مقررات و برخورد قانونی با متخلفان ضمن حفظ حقوق شهروندی را از اولویت های پلیس راه استان کرمان نام برد و گفت: کرامت انسانی رانندگان، گسترش فعالیت های آموزشی و فرهنگی و تعامل و همکاری کامل با سازمان های دست اندرکار نیز از دیگر این برنامه ها و اولویت ها هستند.

    سرهنگ نجفی تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه، استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت ها، پدیداری (خوب دیدن و خوب دیده شدن) و هوشیاری را به منظور جلوگیری از بروز حوادث و تلفات رانندگی می تواند بسیار موثر است.

     


    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو