فونیکسریمکسبهتام

ایمن‌ترین خودروهای جهان برای سال ۲۰۱۶

عصر خودرو- موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه‌ها که به اختصار IIHS خوانده می‌شود، به تازگی لیستی شامل ۴۸ عدد از ایمن‌ترین خودروهای سال جاری میلادی را منتشر کرده است.

ایمن‌ترین خودروهای جهان برای سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از عصرایران، این سازمان غیرانتفاعی آمریکایی، توسط سازندگان خودرو تأمین بودجه می‌شود و هدف آن کاهش میزان تصادفات است.

    با نگاه کردن به لیستی که این موسسه منتشر کرده است، غیبت قابل‌توجهی نظر را به خود جلب می‌کند. خودروهایی که توسط سازندگان آمریکایی تولیدشده‌اند را در این لیست نمی‌بینیم.

    مقامات IIHS به تازگی نتایج امتیازدهی سالیانه خود را منتشر کرده‌اند و در میان آن‌ها تنها یک خودرو از شهر خودروساز دیترویت از میشیگان (آمریکا)، در میان این خودروها وجود دارد که امتیاز بالای Pick+ امنیت را کسب کرده است؛ اسمی که خریداران خودرو را به سوی خود جذب می‌کند. Chrysler 200 تنها نماینده از سازندگان سنتی بومی در میان 48 خودروی برتر است. (مدل‌های مشخصی از Fiat 500X که توسط خودروسازی Fiat Chrysler Automobiles تولیدشده‌اند، در این لیست دیده می‌شوند).

    سازندگان آسیایی این لیست را با در اختیار گرفتن 9 جایگاه توسط تویوتا و Camry sedan پرفروش، تحت سلطه خود درآورده‌اند. هوندا و Subaru هم به ترتیب هشت و شش جایگاه را در اختیار گرفته‌اند. این سازندگان سریع‌تر از دیگر تولیدکنندگان تکنولوژی جلوگیری از تصادف و خرد شدن را در اختیار گرفته‌اند و شاید این کار باعث شده تولیدکنندگان قدیمی‌تر نتوانند خود را نشان بدهند.

    امسال IIHS استانداردهای دشوارتری را برای رتبه‌بندی در نظر گرفته است و این کار باعث شد تمام ماشین‌هایی که موفق به کسب امتیاز Pick+ شدند، از تمام آزمایش‌های تصادف امتیاز خوبی به دست بیاورند و به سیستم جلوگیری از تصادف در جلوی خودرو و امکانات ترمز خودکار مجهز شوند. در گذشته بهترین خودروها می‌توانستند درنهایت رتبه‌ای «قابل‌قبول» کسب کنند و بااین‌حال بیشترین افتخار را برای خود به دست بیاورند.

    Adrian Lund مدیر IIHS می‌گوید:

    امسال ما از سازندگان خودروها خواستیم که برای به دست آوردن جایزه‌های امنیت ما، تلاش بیشتری کنند و آن‌ها هم به این خواسته احترام گذاشتند.
    شاید معیارهای سخت‌گیرانه‌تر باعث شده تا برخی از برندگان قبلی از هدف خود بازبمانند. چهار برنده Pick+ و 20 برنده دومین سری خودروی ایمن از سال گذشته، برای ورود به لیست خودروهای امن امسال واجد شرایط نبودند؛ زیرا حداقل باید دارای یک سیستم ساده جلوگیری از تصادف باشند.

    IIHS از سال 2014 شروع به بررسی سیستم جلوگیری از تصادف در آزمایش‌های خود کرد. انجام این امر، تغییر تمرکز صنعت خودروسازی را از تولید ماشین‌هایی که توانایی تحمل تصادف را دارند به ماشین‌هایی که به‌طورکلی از وقوع این تصادفات جلوگیری می‌کنند، نشان می‌دهد. بنا به IIHS، این 48 خودرو از سیستم جلوگیری از تصادف جلوی خودروی پیشرفته یا عالی، به همراه ترمز خودکار استفاده می‌کنند.

    در آزمایش‌های انجام‌شده با سرعت 20 و 40 کیلومتر در ساعت، این خودروها باید قبل از برخورد با اجسام بدون دخالت راننده سرعت خود را کم کنند یا کاملاً بایستند. ماشین‌هایی که از سیستم جلوگیری از تصادف ساده‌تری استفاده کنند، یعنی سیستم‌هایی که به اخطار صوتی اکتفا کنند، واجد شرایط به دست آوردن عنوان بهترین در امنیت Pick+ نخواهند بود؛ اما می‌توانند در دومین سری خودروهای امن حضور پیدا کنند. امسال سیزده مدل برنده این عنوان شدند.

    در حدود 3 ماه پیش 10 تولیدکننده خودرو طی توافقی داوطلبانه تصمیم بر قرار دادن سیستم ترمز خودکار در خودروهایشان گرفتند. با نگاه به این لیست متوجه می‌شویم که چگونه تکنولوژی از خودروهای تجملی به برندهایی که به تولید ماشین‌های معمولی می‌پردازند راه یافته است. به‌عنوان‌مثال Scion iA قیمت پایه 16000 دلار دارد و با سیستم ترمز خودکار استاندارد عرضه می‌شود.

    Lund می‌گوید: زمانی که می‌خواهید ماشین جدیدی خریداری کنید، از فروشندگان سراغ خودروهایی که دارای ترمز خودکار و هشدار برخورد هستند را بگیرید. به دنبال رتبه‌بندی‌های خوب در ارزیابی‌های IIHS و حداقل چهار از پنج ستاره از NHTSA (اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا) باشید. به خاطر داشته باشید که خودروهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر در تصادفات امنیت بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کنند. سایر ماشین‌های با قیمت مناسب که دارای سیستم جلوگیری از تصادف هستند و قادر به دریافت امتیاز Pick+ شدند شامل Hyundai Tucson، Mazda3، Mitsubishi Outlander و Nissan Maxima هستند.

    در مورد ماشین‌های شاسی‌بلند کوچک که پرطرفدارترین بخش در میان خریداران بود، امن‌ترین خودروها Honda CR-V، Mazda CX-5، Subaru Forester و Toyota RAV4 (به‌علاوه Tucson و Outlander) بودند. 500X تنها برای خودروهایی که بعد از مرداد 94 تولید شده بودند افتخار کسب کرد.

    در میان سدان‌های با اندازه متوسط که یک بخش پرطرفدار دیگر در میان خریداران است، خودروهای Honda Accord، Mazda6، Subaru Legacy، Volkswagen Jetta و Passat در کنار Camry و Chrysler 200 موفق شدند عنوان Pick+ را باافتخار به دست بیاورند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو