فونیکسریمکسبهتام

مرحله انتخابی تور بین المللی رالی کویرنوردی در سمنان برگزار شد

عصر خودرو- مرحله انتخابی تور بزرگ رالی بین المللی حاشیه دشت کویر به مسافت ۶۰۰ کیلومتر در مسیر شهرهای سمنان، سرخه و لاسجرد تا شهمیرزاد و مهدیشهر استان سمنان با حضور ۶۶ خودرو برگزار شد.

مرحله انتخابی تور بین المللی رالی کویرنوردی در سمنان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، مرحله نخست انتخابی تور بزرگ رالی حاشیه دست کویر صبح آدینه از گلزار شهدای شهر سمنان با حضور رانندگان استانی آغاز و تا غروب امروز نیز ادامه خواهد داشت تا چهره نفرات برتر برای حضور در مرحله بین المللی تور کویر به مناسبت تقارن ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) با حضور رانندگان داخلی و خارجی مشخص شود.

    رالی کویر پیام صلح مسلمانان را می رساند

    استاندار سمنان در خلال آغاز دور نخست این رقابت، تور رالی کویر را فرصتی برای شناساندن زیبایی های خدادادی استان و دشت کویر دانست و گفت: این تور باعث شناساندن پتانسیل های کویر به جهانیان می شود.

    محمدرضا خباز با بیان اینکه رالی بین المللی پیام صلح و دوستی ایرانیان و مسلمانان را به جهان می رساند، ابراز داشت: اسلام دین صلح و دوستی است و برگزاری این تور ورزشی در واقع نقطه مقابل ایران هراسی و اسلام هراسی است.

    وی افزود: همچنین برگزاری این تور برای استان نشاط و امید را به همراه داشته است و مرحله ملی آن همزمان با دهه مبارک فجر و مرحله بین المللی آن با عنوان صلح و دوستی در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

    برجام اتحاد را به وجود آورده است

    استاندار سمنان امنیت موجود در کشور را در بین کشورهای منطقه، مثال زدنی توصیف کرد و گفت: رالی کویر می تواند به جهانیان این مهم را اعلام کند که ایران کشوری امن با مردمی متدین و فرهنگ دوست است.

    خباز با اشاره به توافق برجام، آن را یکی از موفقیت های قابل توجه دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار داشت : برجام اتحاد و وحدت را به وجود آورده و در مجموع هدف این است، امنیت ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

    وی افزود: امنیت، نعمتی است که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان از داشتن آن بی بهره هستند لذا این امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران جز در سایه مجاهدت های مردان خدا و خون پاک شهیدانی که امروز، تور رالی کویر در جوار گلزار پاکشان آغاز می شود، میسر نبود.

    200خودروی خارجی در رالی شرکت می کنند

    مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان نیز در این آئین با بیان این که این تور با این شیوه برای اولین بار در کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مرحله سوم تور کویرنوردی با شرکت بیش از 200 خودرو از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس برگزار می شود که از این استان آغاز خواهد شد.

    منوچهر صادقی درباره مرحله نخست این رقابت ها نیز توضیح داد: مرحله اول این تور با هدف ایجاد نشاط و امید در استان سمنان آغاز شد و مرحله دوم که در سطح ملی است از سمنان آغاز و به سمت خلیج فارس و قشم و کیش ادامه می یابد.

    وی افزود: تلاش ما این است در شرایط پسابرحام فعالیت فرهنگی و اجتماعی را با محوریت جمهوری اسلامی بیشتر انجام دهیم.

    مرحله دوم رالی کویر 5 روزه خواهد بود

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در آئین افتتاح مرحله استانی تور رالی کویر، گفت: نخستین مرحله این تور با عنوان کاروان نشاط و امید به میمنت تقارن میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح(ع)، پیامبران صلح و رحمت برگزار می شود.

    حسین خواجه بیدختی افزود: مرحله دوم این رقابتها در سطح ملی و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب به مدت پنج روز از مبدأ شهر سمنان و حاشیه استان های کویری به مقصد جنوب ایران و با مشارکت یکی از مناطق آزاد و دستگاه های مربوطه با عنوان کاروان همدلی و همزبانی اجرا می شود.

    وی افزود: مرحله بین المللی این رالی نیز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در اردیبهشت ماه سال آینده به صورت بین المللی در حاشیه کویر مرکزی و لوت ایران از مبداء و مقصد استان سمنان به مدت هفت الی 10 روز با عنوان صلح و دوستی برگزار می شود.

    نمایش اقتدار و امنیت ایارن هدف رالی کویر

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هدف از برگزاری این مسابقات را نمایش اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی، گسترش و تعمیم امید و نشاط، همدلی و همزبانی، صلح و دوستی در عرصه ملی و بین المللی و معرفی جاذبه ها و مناطق گردشگری کویر ایران اعلام کرد.

    صادقی درباره آغازین روز این رقابت ها هم توضیح داد: مرحله استانی این تور با شرکت 66 خودرو با خانواده مسیر 600 کیلومتری شهرهای سمنان - سرخه - لاسجرد - شهمیرزاد و مهدیشهر آغاز شد.

    وی در خاتمه افزود: آیین احتتامیه مرحله استانی تور کویرنوردی عصر امروز با معرفی برترین های این دوره از رقابتها با حضور شماری از مسئولان استانی در شهرستان مهدیشهر برگزار می شود و نفرات برتر به دور دوم راه پیدا خواهند کرد که در صورت پیروزی در آن رقابت نیز در مرحله بین المللی حضور خواهند داشت و با 200خودروی خارجی رقابت می کنند.

    مرحله بین المللی این رالی نیز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در اردیبهشت ماه سال آینده به صورت بین المللی در حاشیه کویر مرکزی و لوت ایران از استان سمنان به مدت هفت الی 10 روز با عنوان صلح و دوستی برگزار می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو