فونیکسریمکسبهتام

مدیر راهداری راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

طرح بازنگری در نقاط پرحادثه آذربایجان غربی اجرا می شود

عصر خودرو- مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اجرای طرح بازنگری در نقاط حادثه خیز استان خبر داد.

طرح بازنگری در نقاط پرحادثه آذربایجان غربی اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، ارسلان شکری با بیان اینکه در حال حاضر 63 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است افزود: در حال حاضر از این تعداد 12 نقطه اولویت بنده شده و در حال عملیات اجرایی هستند.

    وی پیشرفت فیزیکی این طرح ها را افزون بر 50 درصد اعلام کرد و اظهارداشت: در زمان حاضر این طرح ها به صورت زودبازده و به صورت آرم سازی در حال اجراهستند و روند اجرای آنها مناسب ارزیابی می شود.

    شکری با بیان اینکه بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که 67 نقطه پرتصادف با همکاری پلیس راه، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و راه و شهرسازی بازنگری و نسبت به حذف این نقاط تمهیدات لازم اندیشیده شود.

    وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد تصادفات عامل انسانی است گفت: این مناطق حادثه خیز نقاطی نیستند  که یکبار اصلاح شوند و برطرف شودند، با توجه به تصادفات به وقوع پیوسته راهسازی و وضعیت ماشین آلات این نقاط همیشه وجود خواهند داشت و اداره کل نیز درصدد رفع این نقاط است.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: آمارهای موجود نشان می دهد که علت 70 درصد تصادفات جاده ای عامل انسانی است که در این زمینه باید رانندگان با هوشیاری کامل و رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

    وی با تاکید بر اینکه باید سهم انسانی و ارتباط سهم انسانی با عوامل مهندسی خودرو و مهندسی راه تقویت شود عنوان کرد: متاسفانه میزان تلفات تصادفات رانندگی در جاده های کشور از استانداردهای جهانی فراتر رفته است.

    شکری در خصوص اقدامات برف روبی این اداره کل نیز گفت: با توجه به بارش های زودرس، در آذربایجان غربی 12 هزار راه و 18 هزار راه همسنگ وجود دارد و اجرای طرح زمستانی از نیمه دوم آذرماه آغاز شده است.

    وی اد آور شد: در زمان حاضر استمرار اکیپ های 67 گانه راهداری  در تمام راهدارخانه ها و گردنه های استان ادامه دارد و این اکیپ ها  در حال حاضر 17 گردنه در راههای اصلی و 79 گردنه در راههای روستایی آذربایجان غربی مستقر و تمام راه ها و محورها را تحت پوشش قرار می دهند.

    وی اضافه کرد : در حال حاضر حدود 12 هزار تن نمک و 25 هزار تن ماسه برای استفاده در زمستان امسال در انبار راهدارخانه های این استان ذخیره سازی شده است که علاوه بر این تعداد نمک ذخیره سازی شده که درمواقع لزوم به شهرستانها و راهدارخانه ارسال خواهد شد.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین در گردنه ها  نیز کیسه های نمک موجود است که در مواقعی که اکیپ ها  نرسیدند مردم خودشان از این نمک ها برای بازگشایی مسیرشان استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو