فونیکسریمکسبهتام

مدیر ساخت و توسعه راههای استان قزوین:

محورهای مواصلاتی پرحادثه در استان قزوین ایمن سازی می شود

عصر خودرو- مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: با رفع مناطق حادثه خیر، روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی وساماندهی تقاطع ورودی شهرها، ایمنی جاده های استان بیشتر می شود.

محورهای مواصلاتی پرحادثه در استان قزوین ایمن سازی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، جعفر قزوینیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: به منظور کاهش حوادث جاده ای یکی از کارها ایمن سازی مناطق پرحادثه در محورهای استان است که عملیات پروژه خروج اضطراری در محل ورودی شهر آوج در فصل پاییز سال جاری آغاز شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    قزوینیان با اشاره به وجود گردنه های خطرناک و برف گیر در طول محورهای موصلاتی استان تصریح کرد: وجود این گردنه ها در صورت بی توجهی و مراقبت نکردن رانندگان در هنگام عبور از آنها موجب بروز سوانح و خسارات احتمالی، به ویژه در خودروهای سنگین می شود.

    وی یادآورشد: همچنین ساخت راه خروج اضطراری آوج نیز در دستور کار قرار گرفته که طراحی و ساخت این پروژه در پاییز امسال با پنج میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده و در حال حاضر از40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با تکمیل آن گام مهمی در ایمن سازی جاده ها برداشته می شود.

    مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: پیگیری و اجرای برنامه های ایمن سازی محورهای استان از کارهای مهمی است که می تواند به کاهش حوادث منجر شود لذا مطالعه و برآورد اعتبار پروژه ساماندهی تقاطع هم سطح در ورودی شهرهای ضیاءآباد، فارسجین و کهک در راستای ایمن سازی و مناسب سازی این تقاطع ها توسط این اداره کل انجام شده است.

    وی گفت: اجرای این پروژه ها به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با وجود کمبود اعتبار در شرایط کنونی عملیات ساماندهی تقاطع ورودی شهرهای ضیاءآباد و کهک آغاز شده و در حال اجراست.

    مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت ایجاد و ساخت راههایی با کیفیت مناسب و ایمن در حوزه راههای اصلی و روستایی، تخصیص اعتبارات مورد نیاز این بخش بموقع صورت گیرد تا شاهد افزایش روز افزون خدمت رسانی به مردم در این بخش باشیم.

    ساخت و افتتاح بیش از 20 کیلومتر راه اصلی و روستایی در استان قزوین

    وی بیان کرد: عملیات زیرسازی، اجرای روکش آسفالت، بهسازی و لکه گیری بیش از 20 کیلومتر از راه های اصلی و روستایی در فصل پاییز امسال آغاز شده و بخش زیادی از پروژه ها به مرحله بهره برداری رسیده است.

    قزوینیان افزود: ارزش ریالی پروژه های انجام شده بالغ بر 183 میلیارد ریال است که بخشی از اعتبارات از محل قیر تحویلی توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده که با افتتاح این پروژه ها مجموعا بیش از 683 خانوار در بخش روستایی از راه آسفالته بهره مند شدند.

    وی بیان کرد: 2 کیلومتر راه روستایی دربند، سوگاه در بخش الموت غربی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد  500 میلیون ریال به بهره برداری رسیده که با این طرح علاوه بر بهره مندی 160 خانوار در بخش روستایی زمینه تسهیل در عبور و مرور اهالی در فصل زمستان هم فراهم شده است.

    مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: عملیات زیرسازی، بهسازی، روکش و درزگیری محور بویین زهرا به رحیم آباد نیز با 20 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

    قزوینیان گفت: با توجه به اهمیت راههای روستایی در حوزه بویین زهرا در این راستا زیرسازی و آسفالت راه روستایی خان آباد نیز با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال انجام شده و زیر ترافیک رفته است.

    وی با اشاره به توقف موقت عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور خیارج یادآور شد: 70 درصد از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده که به دلیل سرمای زمستنانی و شرایط جوی با تشخیص اداره نظارت بر راههای روستایی این اداره کل متوقف شده است.

    مدیر ساخت و توسعه راهها در خصوص دیگر پروژه های انجام شده در فصل پاییز اظهارداشت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت بخش هایی از محور قزوین به رشت، قزوین به آبیک، گردنه سلطان بلاغ در محور آوج و همچنین بلوار ضیاءآباد به بهره برداری رسیده که برای اجرای آنها بیش از 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

    قزوینیان تصریح کرد: طول این مسیرها 11 کیلومتر است و در بازدیدهای انجام شده شاهد کاهش کیفیت روکش ها بودیم که این امر موجب کاهش ایمنی و افزایش سوانح رانندگی و آسیب های احتمالی به سایر قسمت های راه می شود از این رو بهسازی و مناسب سازی آن در دستور کار قرار گرفته و در پاییز گذشته نیز به انجام رسید.

    مدیر ساخت و توسعه راههای استان قزوین با اشاره به اهمیت انجام عملیات بهسازی و اجرای آسفالت راه ها و لزوم تخصیص اعتبار به این حوزه یادآورشد: اداره کل راه و شهر سازی برای انجام پروژهای یاد شده بالغ بر 183 میلیارد هزینه کرده که بخشی از آن از محل قیر تحویلی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو