فونیکسریمکسبهتام

توزیع ۸ میلیون تن آسفالت در سطح کشور

عصر خودرو- رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور از توزیع ۸ میلیون تن آسفالت در سطح کشور خبر داد.

توزیع ۸ میلیون تن آسفالت در سطح کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران هدف از سفر به لرستان را بازدید از وضعیت راه‎های استان، مجتمع‎های بین راهی، پاسگاه پلیس راه و کلیه تاسیسات مرتبط با راهداری بیان کرد و افزود: در استان بیش از 220 کیلومتر راه‎های موجود روکش آسفالت شده که در مقایسه با سایر استان‎ها و با توجه به سهم استان کارهای خوبی انجام شده است.

    وی اضافه کرد: پلیس راه دورود نیاز به بازنگری دارد و نیاز است برای ساماندهی آن طرح جدیدی تهیه شود.

    رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‎ای کشور با تأکید بر اینکه در 9 ماهه سال‎حاری بالغ بر 8 میلیون تن آسفالت در سطح راه‎های کشور توزیع شده است، اظهار کرد: این در حالیست که سال‎گذشته 10 میلیون تن قیر توزیع شده است و چنانچه شرایط آب و هوایی اجازه دهد روکش آسفالت راه‎ها در چندماه باقی مانده تا پایان سال انجام خواهد شد.

    کشاورزیان از خروج ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل خبر داد و افزود: برای ناوگان باری کشور از محل بند «ق» تبصره 2 قانون رفع موانع تولید پیش‎بینی شده تا کامیون‎های بالای 35 سال از رده خارج شوند و بخشی از سود بانکی آن از سوی شرکت نفت و از محل صرفه‎جویی مصرف سوخت پرداخت شود که البته شورای اقتصاد این مهم را تصویب کرد و به دلیل تصویب قانون جدید این مصوبه شورای اقتصاد باید تجدید شود که پیگیر این مهم و ابلاغ وزیر نفت برای اجرای این مصوبه هستیم.

    این مقام مسئول یادآور شد: تلاش سازمان برای نوسازی ناوگان مسافربری این است که از محل منابع داخلی سازمان، نوسازی ناوگان(اتوبوس، مینی‎بوس، ون و سواری) انجام شود و در این‎باره قراردادهای متعدی با شرکت‎های سازنده و بانک‎ها منعقد شده که 70 درصد قیمت خودرو با وام کم‎بهره به متقاضی داده شود.

    وی گفت: برای مینی‎بوس با توجه به اینکه اقتصاد ضعیف‎تری دارد تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده شده اما متاسفانه علی‎رغم اینکه وام ارزان‎قیمت پیشنهاد شده و رقم آن مناسب است اما استقبال بسیار اندک است.

    کشاورزیان متوسط عمر ناوگان مسافربری(اتوبوس) را در کشور بین 12.5-12 سال اعلام کرد و گفت: متوسط عمر مینی‎بوس‎رانی در کشور بالاست و استقبال افراد برای نوسازی این ناوگان کم است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو