فونیکسریمکسبهتام

کاهش دمای استان تهران تا ۵ درجه زیر صفر

فعالیت سامانه جدید بارشی در نیمه غربی کشور از فردا

عصر خودرو- با تأثیر موج دیگری در شمال غرب و به تدریج غرب کشور، بارش برف و باران در کشور شروع شده و روز جمعه گستره بارش‌ها استان‌های واقع در دامنه‌‌های زاگرس، دامنه‌های جنوب البرز و به تدریج کل نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت.

فعالیت سامانه جدید بارشی در نیمه غربی کشور از فردا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، براساس نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری و تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی، امروز پنج‌شنبه فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس جنوبی، جنوب، شرق، شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز ادامه دارد و بارش و برف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

    در این روز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    این سامانه تا اواسط وقت امروز‌ از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود ضمن اینکه با تأثیر موج دیگری در شمال غرب و به تدریج غرب کشور بارش برف و باران شروع شده و روز جمعه گستره بارش‌ها‌، استان‌های واقع در دامنه‌‌های زاگرس، دامنه‌های جنوب البرز و به تدریج کل نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت که از بعدازظهر این روز فعالیت این سامانه بارشی به نیمه شرقی کشور نیز می‌رسد.

    روز شنبه هفته آینده با خروج تدریجی سامانه از نوار غربی، در جنوب، شرق و جنوب شرق بارش برف و باران و در مناطق جنوبی‌تر گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    شنبه هفته آینده در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر نیز بارش باران و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده برف رخ خواهد داد، این سامانه از اواخر وقت روز شنبه از مرز شرقی خارج می‌شود.

    شدت بارش‌ امروز در استان بوشهر، جنوب فارس و روز جمعه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس، خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، غرب آذربایجان شرقی و غرب آذربایجان غربی و روز شنبه استان‌های بوشهر، فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و شمال هرمزگان خواهد بود.

    با فعالیت این سامانه امروز به تدریج غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و تهران کاهش می‌یابد.

    آسمان استان تهران روز آینده نیمه‌ابری در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 12 درجه و 5- درجه خواهد بود؛ روز شنبه هفته جاری نیز آسمان تهران ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد و بارش و در بعد‌ازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

    همچنین آسمان استان خراسان رضوی روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، در پاره‌ای نقاط بارش باران، برف و مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا 17 درجه و 2 درجه است.

    روز آینده استان‌های چهارمحال و بختیاری با دمای 8 درجه زیر صفر و اصفهان، تهران و قم با دمای 5 درجه زیر صفر،‌ سردترین‌ استان‌ةای کشور خواهند بود.

    همچنین ‌استان‌های بوشهر با دمای 21 درجه بالای صفر، خوزستان با دمای 20 درجه بالای صفر و هرمزگان با دمای 24 درجه بالای صفر، فردا گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو