فونیکسریمکسبهتام

بررسی برندهای سیستم‌های صوتی موجود در ایران

در بازار تجهیزات صوتی خودرو چه می‌گذرد؟

عصر خودرو- علیرغم رکود این روزهای بازار خودرو، بازار خرید و فروش سیستم‌های صوتی نسبتا گرم است و هر چه جلوتر می‌رویم، بر تعداد علاقه‌مندان به نصب سیستم‌های صوتی‌ روی خودرو افزوده می‌شود. خوشبختانه در ایران، تنوع برند‌های صوتی بسیار زیاد بوده و این موضوع دست خریدار را برای انتخاب صدای مورد نظر بسیار باز می‌گذارد. برند‌هایی همچون کنوود، پایونییر، جی‌بی‌ال، جی‌وی‌سی و سایر برندهایی که به خوبی در دل بازار ایران جای گرفته و به خوبی مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفتند.

در بازار تجهیزات صوتی خودرو چه می‌گذرد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این نوشتار به بررسی 4 نمونه از پرطرفدارترین برندهای سیستم صوتی در بازار ایران خواهیم پرداخت و در 2 شماره آتی نیز برندهای دیگری را بررسی می‌کنیم.

    Pioneer
    شرکت «پایونییر» یکی از پیشرو‌های تولید‌کننده پخش‌های خودرو که فعالیت خود را با تعمیرات رادیو و اسپیکر‌ها در سال 1938 میلادی آغاز کرد و طی سالیان محصولاتی همچون کابل‌های لیزری، نمایشگر‌های پلاسما و تلویزیون‌های کابلی از خود به جای گذاشت. در اوایل دهه 80 شمسی، با ورود محصولات این شرکت به ایران، بازار صوتی خودرو‌ها گرم‌تر شد. این شرکت پرآوازه، با وجود اسپیکرها و ضبط‌های معروف خود به علت وضوح صدای بالاتر و پرتاب صدای بیشتر مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر محصولات قدیمی خود را با نسخه به‌روز شده به بازار عرضه می‌کند. در حال حاضر هدیونیت، باند، کامپوننت، ساب ووفر، آمپلی فایرهای 2، 4کانال و مونو، کواکسیال‌های گرد و بیضی و... از این برند در بازار ایران قابل خریداری است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

    TS -A6985s
    باند 6975S که نسخه به‌روز شده 6975 است، یکی از پر‌فروش‌ترین اسپیکر‌های چند سال اخیر به شمار می‌رود. این اسپیکر خوشنام با قدرت 100 وات آر‌ام‌اس اسمی و حساسیت 91 دسیبل و مقاومت 4 اهم خیال شما را از شنیدن صدای پرقدرت و کیفیت مطلوب راحت می‌کند. قیمت این محصول در بازار ایران  بین  170 تا 190 هزار تومان  متغیر است.
    Deh-3750UI
    از دیگر محصولات پایونییر می‌توان به پخش‌های معروف آن اشاره کرد. 3750 نسخه کاربردی و پر‌مصرفی است که نیاز‌های بسیاری از مصرف‌کننده‌ها را برآورده می‌سازد. این هدیونیت دارای درگاه یو‌اس‌بی از جلو به همراه ورودی aux، پخش‌کننده سی‌دی با فرمت mp3   و wav  بوده و برای اتصال با آمپلی‌فایر دارای 2 خروجی مجزاست که برای نصب 2 جفت اسپیکرکاملا آماده فعالیت است. قیمت این محصول در بازار ایران بین 280 تا 300 هزار تومان است.

    Kenwood
    برند کنوود از دیگر محصولات شناخته‌شده در ایران است که در سال 1946 میلادی تاسیس شد و شروع به کار کرد. کنوود، محصولات مختلفی همچون رادیو، تجهیزات صوتی «های- فای»  تلویزیون و سایر لوازم خانگی را به بازار جهانی ارائه می‌کند. این برند در زمینه تجهیزات صوتی خودرو همگام با پایونییر جلو می‌رود و در بعضی از محصولات خود به عنوان یکی از رقیبان سرسخت پایونییر به شمار می‌رود. محصولات صوتی کنوود به خصوص در زمینه پخش‌کننده‌ها، دارای صدایی با طنین بم به همراه جزئیات بالایی هستند که در سایر برند‌ها دیده نمی‌شود و علاقه‌مندان با سلایق خاص را می‌طلبد. کنوود نیز همچون پایونییر به تولید ساب ووفر، انواع کواکسیال، هدیونیت‌های متفاوت، آمپلی‌فایر و... مشغول است که در ادامه 2 محصول پرطرفدار آن را بررسی می‌کنیم.

    KDC-X400
    X400 یکی از پرفروش‌ترین پخش‌های کنوود در رنج قیمت زیر 500 هزار تومان است. این پخش دارای 2 درگاه usb  در قسمت پشت و جلو و یک خروجی aux، پشتیبانی از سیستم عامل ios، پخش‌کننده سی‌دی با فرمت wav  و mp3 و 3 جفت خروجی برای اتصال آمپلی‌فایر که این پخش را کامل‌تر از سایر رقبا کرده است. قیمت این محصول در بازار ایران بین 300 تا320 هزار تومان است.
    KFC 718ex
    از دیگر محصولات پر‌فروش کنوود، کواکسیال بیضی مدل 718ex  است. این محصول دارای توئیتر قدرتمند با پرتاب صدای بسیار زیاد است که به خوبی با پخش‌های همین شرکت هماهنگ می‌شود و تیزی صدای آن به خوبی کنترل خواهد شد. این اسپیکر با 80 وات قدرت اسمی، حساسیت 93 دسیبل و مقاومت 3 اهم جزو یکی از اسپیکر‌های قدرتمند در رنج قیمت زیر 300 هزار تومان به شمار می‌رود. قیمت این محصول در بازار ایران بین 260 تا 280 هزار تومان است.

    JBL
    برندی آمریکایی که از سال  1946 میلادی در عرصه تجهیزات صوتی فعالیت می‌کند. این برند متخصص در زمینه تولید آمپلی‌فایر و اسپیکرهای قدرتمند است. برند نام‌برده در زمینه سیستم‌های قدرتی و قدرتی- کیفیتی به‌خوبی عمل کرده و در بازار ایران بسیار پر‌طرفدار است. در ادامه 2 محصول مشهور این برند را بررسی می‌کنیم.

    JBL GTO 938
    یکی دیگر از باکیفیت‌ترین اسپیکر‌های موجود در بازار ایران، JBL938 است که در حال حاضر توجه کمتری به این محصول شده است. کیفیت این محصول در مقایسه با رقبای خود بسیار خوب بوده ‌و از حجم صدای مطلوبی بهره می‌برد. این اسپیکر دارای 100 وات آر‌ام‌اس اسمی، مقاومت 2 اهمی و حساسیت 94 دسیبل است که صدای دلنشینی نسبت به هزینه پرداختی ارائه می‌دهد. از دیگر مزیت این اسپیکر 2 اهمی بودن آن است که در صورت راه‌اندازی توسط آمپلی‌فایر با هزینه کمتری انجام می‌شود. این اسپیکر در عین کیفیت و حجم مناسب، دارای قیمتی بسیار مقرون‌به‌ صرفه است که می‌تواند یکی از گزینه‌های وسوسه‌انگیز برای افرادی باشد که می‌خواهند با هزینه کم از صدای خوب بهره‌مند شوند. قیمت این محصول در بازار ایران بین 170تا 190 هزار تومان است.
    JBL gx-A604
    آمپلی‌فایر‌های جی‌بی‌ال  از دیگر محصولات این شرکت محسوب می‌شود که از کیفیت ساخت بالا و قدرت مناسب بهره‌مند هستند. رنج قیمت محصولات جی‌بی‌ال در کلاس‌های نیمه‌حرفه‌ای بسیار خوب بوده ‌و با کمی جست‌وجو می‌توان از محصولات تولید چین فاصله گرفت و مجموعه‌ای از برند‌های شرکت‌های معتبر را جمع‌آوری کرد. یکی از این محصولات خوش‌ساخت این شرکت آمریکایی آمپلی‌فایر 604 است که در رده آمپلی‌فایر‌های 4 کانال قرار دارد. این محصول از 4 خروجی 60‌وات آر‌ام‌اس ‌‌روی 4 اهم، 85 وات آر‌ام‌اس ‌روی 2 اهم و 170 وات آر‌ام‌اس در حالت بریج و 2 اهم بهره‌مند شده است که نسبت به هم‌رده‌های خود این محصول، جزو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین آمپ‌های 4 کانال با کیفیت ساخت بالا به شمار می‌رود. قیمت این محصول در بازار ایران بین 280 تا 300 هزار تومان متغیر است.

    جدیدترین قیمت انواع تجهیزات سیستم صوتی در بازار

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط