فونیکسریمکسبهتام

آمادگی دولت برای بهسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آمادگی دولت برای بهسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کشور خبر داد.

آمادگی دولت برای بهسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران در خرم آباد افزود: ناوگان باری و مسافری کشور از فرسودگی و میانگین عمر بالایی برخوردار است و با توجه به مسائل زیست محیطی و بالا بودن سوخت مصرفی این ناوگان، دولت برای اعطای تسهیلات و تعویض این ناوگان آمادگی دارد.

    وی تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در کشور بالاتر از 35 سال است که این ناوگان بر اساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه می بایست از رده خارج شوند و وزارت نفت نیز پس از تصویب شورای اقتصاد بخشی از سود بانکی تسهیلات را در راستای تعویض و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده را پرداخت می کند.

    وی اضافه کرد: شورای اقتصاد این مصوبه را تصویب کرده و در انتظار ابلاغ وزیر نفت برای اجرای این طرح و خارج کردن ناوگان فرسوده از حمل و نقل جاده ای هستیم.

    وی در خصوص ناوگان مسافری کشور نیز گفت: در راستای تعویض ناوگان مسافری فرسوده برون شهری نیز با استفاده از منابع داخلی سازمان و همچنین اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد قیمت خودرو از محل تسهیلات کم بهره، اقداماتی انجام شده و متقاضیان می توانند برای تعویض ناوگان فرسوده خود و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

    وی با اشاره به میانگین عمر ناوگان مسافربری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در کشور نیز اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان مسافری در کشور 12.5 سال است که متاسفانه عمر ناوگان مینی بوس کشور به دلیل ضعیف بودن اقتصاد این ناوگان بیشتر از میانگین تعریف شده است.

    کشاورزیان افزود: برای خروج ناوگان مینی بوس رانی فرسوده از رده خدمات رسانی و اجرای طرح تعویض این خودروها در کشور، تسهیلات کم بهره با شرایط مناسبی در نظر گرفته شده که به دلیل اقتصاد ضعیف این ناوگان، متقاضی کمی در کشور وجود دارد.

    وی اظهار امیدواری کرد تا با خارج کردن ناوگان فرسوده کشور از رده خدمت رسانی و تعویض خودورهای فرسوده در کشور، بتوان در راستای خدمات رسانی بیشتر و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت جلوگیری کرد.

    وی در خصوص روشنایی در سطح محورهای مواصلاتی عنوان کرد: شرکت توزیع برق اعلام کرده که در نقاط مه‌گیر و تونل‌ها موظف به نصب روشنایی است در غیر این صورت از نصب روشنایی در سایر محورها خودداری می‌کند و اعلام کرده که پول مصرفی این انرژی را باید از کجا تامین کند.

    کشاورزیان خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی است یک بخش آن کاهش شدت مصرف انرژی است زیرا در کشور ما بهره‌وری پایین و مصرف انرژی بالا است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: طی 9 ماه امسال بیش از 8 میلیون تن آسفالت در سطح کشور توزیع شده است.

    وی افزود: سالانه میلیاردها تومان اعتبار صرف گاردریل‌ها و ... هزینه می‌شود که برخی از آنها نیز استاندارد نیست از این رو ما تلاش می‌کنیم تا از این به بعد در این زمینه شرکت‌هایی که استاندارد کامل را دارند از آنها استفاده کنیم.

    این مسئول هدف از سفر خود به استان لرستان را بازدید از راه‌های استان، مجتمع‌های بین‌راهی و ... عنوان کرد و گفت: در بازدیدی که امروز و روز گذشته از راه‌های استان صورت گرفته نشان می‌دهد که پروژه‌های خوبی در سطح استان لرستان است این در حالی است که امسال در این استان 220 کیلومتر روکش آسفالت شده است.

    کشاورزیان افزود: امروز نیز بازدید از چند محور مواصلاتی لرستان صورت می‌گیرد تا بتوانیم به جمع‌بندی خوبی برای تخصیص اعتبار و مطالعه این پروژه‌ها را اگر لازم باشد در دستور کار قرار دهیم.

    گفتنی است قرار است که امروز معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور از محورهای مواصلاتی کوهدشت به پلدختر تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راهی خرم‌آباد به دورود و بروجرد و همچنین بازدید از محور ازنا به شازند صورت گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو