فونیکسریمکسبهتام

برف و کولاک راه ارتباطی ۹۵ روستای شهرستان چالدران را بست

عصر خودرو- رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان چالدران گفت: بر اثر بارش سنگین برف و کولاک شدید، راه ارتباطی ۹۵ روستای این شهرستان شمالی استان آذربایجان غربی بسته شد.

برف و کولاک راه ارتباطی ۹۵ روستای شهرستان چالدران را بست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، کریم حسین زاده شامگاه روز جمعه در بازدید از عملیات برفروبی و نمک پاشی در محورهای ارتباطی اصلی شهرستان چالدران اظهار کرد: بارش سنگین برف که از دیشب آغاز شده و همچنان ادامه دارد، موجب مسدود شدن راه ارتباطی 95 روستا در این شهرستان شده است.
    وی افزود: محورهای اصلی شهرستان چالدران در حال حاضر باز بوده و راهداران در تلاش هستند تا راه های ارتباطی روستاهای مسدود شده را بازگشایی کنند.
    حسین زاده همچنین گفت: بارش سنگین برف که از شب گذشته شروع و امروز هم با شدت ادامه دارد، شهرستان چالدران را کاملا سفیدپوش کرده به طوری که میزان بارش در سطح شهر به بیش از 30 سانتیمتر و در ارتفاعات نیز افزون بر 90 سانتیمتر رسیده است.
    فرماندار چالدران اضافه کرد: هم اکنون با تلاش شش اکیب راهداری با 14 نفر نیروی انسانی و ماشین آلات برف روبی تمامی محورهای اصلی بازگشائی و نمک پاشی شده و رفت و آمد در آن ها با کندی و با زنجیر چرخ جریان دارد.
    وی افزود: با توجه به بارش سنگین برف و لغزنده بودن سطح جاده های اصلی و مسدود شدن راه های روستائی، به تمامی رانندگانی که قصد سفر به شهرستان چالدران دارند، توصیه می شود در صورت نداشتن کار ضروری از سفر به این شهرستان خودداری کنند و در صورت سفر مجهز به وسایل گرما زا و زنجیر چرخ باشند.
    همچنین گزارش رسیده از روابط عمومی اداره کل آمورش و پرورش آذربایجان غربی حالی است که بر اثر بارش سنگین برف، کولاک و برودت هوا، تمامی مقاطع تحصیلی شهرهای خوی، چالدران، ماکو، پلدشت، شوط و چایپاره در نوبت صبح و بعد از ظهر روز شنبه تعطیل بوده و همچنین امتحانات نهایی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی شهرستان چالدران و ماکو لغو شده است.
    گزارش دریافتی از فرماندهی پلیس راه آذربایجان غربی نیز حاکی است که به علت وجود مه غلیظ و بارش سنگین برف در گردنه های ارتباطی شهرستان های شمال استان، تردد در محورهای خوی ـ سلماس، خوی ـ چالدران، خوی ـ چایپاره و خوی ـ ماکو با کندی و با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
    اداره هواشناسی شهرستان خوی نیز اعلام کرده است که وضع هوای شهرهای شمال استان در 24 ساعت آینده ابری، نیمه ابری و همراه با وزش تند باد و بارش برف همراه خواهد بود.
    در 24 ساعت گذشته شهرستان چالدران با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرستان شمال استان آذربایجان غربی بود.
    به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش برف همچنان در تمامی شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی ادامه دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو