فونیکسریمکسبهتام

هوندا نهمین قربانی ایربگهای تاکاتا را تایید کرد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی هوندا تایید کرد که ترکیدگی ایربگ شرکت تاکاتا در تصادف خودروی هوندا آکورد در ماه ژوئیه احتمالا به مرگ راننده جوان این خودرو منجر شده است. این فرد نهمین قربانی نقص ایربگهای شرکت ژاپنی تاکاتا در جهان بوده است.

هوندا نهمین قربانی ایربگهای تاکاتا را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، مرگ این راننده که اولین بار هفته گذشته توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا اعلام شد، هشتمین مورد در آمریکا و نهمین مورد قربانیان نقص این ایربگها در جهان بوده است.

    هوندا پس از بازرسی قطعات این خودرو با همکاری مسئولان آمریکایی تایید کرد که ایربگ راننده این خودرو ترکیده و جراحت ناشی از انفجار بادکننده این ایربگ به مرگ غم انگیز راننده کم سن و سال خودرو منجر شده است.

    سازمان ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نقص ایربگ های شرکت ژاپنی تاکاتا هشتمین کشته را در تصادفات جاده ای در آمریکا برجای گذاشته است.

    گوردون تروبریج سخنگوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا گفت: هشتمین فرد کشته شده در ماه ژوئیه سوار یک خودروی هوندا آکورد کوپه 2001 بوده که پس از تصادف در نزدیکی پیتزبورگ پنسیلوانیا به دلیل نقص ایربگ جان خود را از دست داده است.

    منابع نزدیک به موضوع گفتند: فرد کشته شده یک پسر بچه 13 ساله بوده که بدون اجازه والدین پشت فرمان خودرو نشسته است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    تاکاتا از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده و در صورتیکه نتواند فهرستی از تعهدات را انجام دهد 130 میلیون دلار دیگر جریمه خواهد شد.

    کیسه های هوای تاکاتا تاکنون عامل مرگ هشت تن و زخمی شدن حدود 100 نفر فقط در آمریکا شناخته شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم