فونیکسریمکسبهتام

جشن تولد خودرو بی آب

خودرو محبوب هیتلر ۷۰ ساله شد

به گزارش عصر خودرو: فولکس‌واگن این هفته هفتادمین سالگرد خروجی اولین نمونه «بیتل» را از خط تولید این کمپانی در «ولفسبورگ» جشن می‌گیرد.

خودرو محبوب هیتلر ۷۰ ساله شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میزان، تاریخ این خودرو به سال 1945 و دوران حکومت هیتلر برمی‌گردد و شاید کمپانی فولکس‌واگن علاقه‌ای به اشاره به این موضوع نداشته باشد. با این حال، «خودروهای مردم» هیتلر که رسماً با عنوان KdF-Wagen شناخته می‌شدند، تا پایان جنگ جهانی تنها به تعداد 630 دستگاه ساخته شدند و درخشش چندانی در بازار پیدا نکردند.

پس از اینکه تمرکز کارخانه ولفسبورگ بر روی تولیدی تجهیزات نظامی قرار گرفت، ارتش ایالا متحده آن را در آوریل 1945 تصرف کرد و در ماه ژوئن همان سال، این کارخانه به محل «فرمانداری نظامی بریتانیا» تغییر کاربری داد.

یک ماه بعد، سرگرد نظامی بریتانیا، ایوان هیرست (Ivan Hirst) سفارش 20 هزار دستگاه فولکس‌واگن تایپ 1 دریافت کرد. اولین نمونه این مدل، اندکی بعد از کریسمس در سال 1945 از خط تولید خارج شد. با توجه به کمبود مواد اولیه و اثرات جانبی جنگ، فولکس‌واگن تنها قادر بود 55 خودرو را تا انتهای سال 1945 کامل کند. همچنین میزان تولید در 2 سال آینده به هزار دستگاه در ماه محدود شده بود.

علیرغم مشکلاتی که در ابتدای راه وجود داشت، فولکس‌واگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی می‌کند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگی‌ها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکس‌واگن مفید واقع شدند.

البته فولکس‌واگن GmbH در اکتبر 1949 دوباره به دستان آلمانی‌ها بازگشت و مدل «بیتل» نیز آن‌چنان پیشرفت کرد که بیش از 21 میلیون دستگاه فروخت.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم