فونیکسریمکسبهتام

هوندا: به تاکاتا کمک نخواهیم کرد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد که دیگر به شرکت سازنده ایربگ های تاکاتا وام نخواهد داد.

هوندا: به تاکاتا کمک نخواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی تاکاتا که به بیشتر خودروسازان بزرگ جهان همکاری دارد، با رسوایی نقص در ایربگهای خود مواجه شده که خودروسازان بزرگ را به فراخوان خودروهای خود مجبور کرده است.
    سخنگوی شرکت خودروسازی هوندا در پی انتشار گزارشی در روزنامه سانکی ژاپن مبنی بر مذاکره خودروسازان برای حمایت مالی جدید از این قطعه ساز، گفت: ما در حال بررسی کمک مالی به تاکاتا نیستیم.
    شرکت خودروسازی هوندا هفته گذشته تایید کرد که ترکیدگی ایربگ شرکت تاکاتا در تصادف خودروی هوندا آکورد در ماه ژوئیه به مرگ راننده جوان این خودرو منجر شده است. این فرد نهمین قربانی نقص ایربگهای شرکت ژاپنی تاکاتا در جهان بوده است.
    مرگ این راننده که اولین بار هفته گذشته توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا اعلام شد، هشتمین مورد در آمریکا و نهمین مورد قربانیان نقص این ایربگها در جهان بوده است.
    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.
    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.
    تاکاتا از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده و در صورتیکه نتواند فهرستی از تعهدات را انجام دهد 130 میلیون دلار دیگر جریمه خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو