فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۴۸»

معاون وزیر نفت عرضه روزانه ۸۰۰ هزار لیتر بنزین پتروشیمی را تأیید کرد

عصر خودرو- معاون وزیر نفت دریافت روزانه ۸۰۰ هزار لیتر بنزین پتروشیمی با استاندارد یورو۴ از تیرماه ۱۳۹۴ توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را تأیید کرد.

معاون وزیر نفت عرضه روزانه ۸۰۰ هزار لیتر بنزین پتروشیمی را تأیید کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عباس کاظمی  با اعلام این که پتروشیمی بندر امام اسفند ماه سال گذشته دو تغییر در سیستم این واحد ایجاد کرد گفت: اولین تغییر مربوط به نصب واحد بَنزَن زدایی در این واحد پتروشیمی بود؛ به طوری که بنزن موجود در ریفرمیت تولیدی آن به طور قابل توجهی کاهش یافت.

    مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: همچنین خوراک واحد پتروشیمی بندر امام نیز تغییر کرد؛ پیش از این تنها خوراک این واحد نفتای تحویلی از پالایشگاه آبادان بود اما اکنون علاوه بر نفتا از پنتان ان.جی.ال نیز استفاده می‌‌شود.

    وی با ادعای اینکه استاندارد بنزین تولید شده در واحد پتروشیمی بندر امام بین یورو 4 ویورو 5 است گفت: در حال حاضر بنزن ریفرمیت تولیدی در پتروشیمی بندر امام از 12 درصد به دو درصد رسیده است. همچنین آروماتیک آناز  60 درصد به 32 درصد کاهش یافته است. البته در ابتدا نیز ریفرمیت این واحد پتروشیمی فاقد گوگرد بود، همین امر موجب شده است که بنزین مورد نظر متناسب با استانداردهای مصوب تولید شود.

    کاظمی با ابراز تأسف از این که پتروشیمی بندر امام روزانه می‌تواند فقط 800 هزار بشکه به شرکت ملی پالایش و پخش بنزین با استاندارد یورو4 تحویل دهد، درباره درخواست پتروشیمی بندر امام مبنی بر افزایش خوراک دریافتی - نفتا- برای تولید بیشتر بنزین مورد نیاز شرکت ملی پالایش و پخش اظهار کرد: مشکلی برای تأمین خوراک این واحد وجود ندارد اما ظرفیت واحد بنزن‌زدایی این واحد پتروشیمی روزانه 800 هزار بشکه است که برای تولید بنزین یورو4 استفاده می‌شود.

    وی درباره نهاد تأییدکننده استانداردهای بنزین تولید شده در واحد پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: طبق قانون وزارت نفت موظف است بر استاندارد و کیفیت فرآورده‌های تولیدی نظارت داشته باشد. البته ما پیشنهاد داده‌ایم که سازمان ثالثی نیز بر این استانداردهای نظارت داشته باشد اما هنوز طبق قانون نظارت بر کیفیت فرآورده‌ها بر عهده وزارت نفت است.

    معاون وزیر نفت تأکید کرد: تاکنون تنها وزارت نفت استاندارد بنزین یورو4 تولیدشده در واحد پتروشیمی را تأیید کرده است، اما قطعاً استانداردهای این بنزین مورد تأیید سازمان ملی استاندارد و هر نهاد بین المللی دیگریست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو