فونیکسریمکسبهتام

ارتفاع برف درگردنه قره بلاغ،پنج متر

عصر خودرو- مسیر مهاباد به بوکان در جاده برهان در جنوب آذربایجان غربی برای ششمین روز متوالی به علت کولاک شدید و کم سابقه همچنان بسته است.

ارتفاع برف درگردنه قره بلاغ،پنج متر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» به نقل از ایرنا، معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با وجود این که ماشین آلات برفروب از 2 مسیر مهاباد و بوکان در حال برفروبی و بازگشایی این جاده هستند، تداوم کولاک شدید و کاهش دید موجب شده تا این مسیر همچنان بسته باقی بماند.
    ارسالان شکری افزود: تاکنون سه بار این مسیر بازگشایی شده ولی به علت تداوم کولاک دوباره بسته شده است.
    وی گفت: اکنون 6 دستگاه برفروب سنگین متعلق به شهرستان های مهاباد، بوکان، میاندوآب و ارومیه در این مسیر در حال برفروبی هستند ولی بازگشایی آن به کندی انجام می شود.
    شکری اضافه کرد: تاکنون چهار دستگاه برفروب که در این مسیر فعالیت می کردند به علت حجم فراوان برف انباشته شده در مسیر خراب و دچار شکستگی شده که بلافاصله جایگزین و تعمیر شده است.
    وی ارتفاع برف در برخی نقاط این مسیر به ویژه در گردنه قره بلاغ را بیش از پنج متر اعلام کرد و گفت: عمده مکانی که راهداران را در امر بازگشایی این جاده با مشکل مواجه کرده، فاصله ای به میزان 15 کیلومتر است که به علت وزش شدید باد و کولاک، فعالیت ماشین آلات برفروب در این مکان متمرکز شده است.
    شکری اضافه کرد: از سمت بوکان و مهاباد تا رسیدن به این نقطه مسیر جاده بازگشایی شده و رفت و آمد روستائیان ساکن در این منطقه ادامه دارد.
    وی گفت: با این وجود از تردد هرگونه خودرویی در این 15 کیلومتر توسط ماموران اداره راهداری شهرهای بوکان و مهاباد جلوگیری می شود.
    وی اظهار کرد: اکنون 67 تیم راهداری 30 راهدارخانه در 18 گردنه آذربایجان غربی و جاده های استان در حال برف روبی و انجام وظایف راهداری هستند.
    معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: رانندگانی که قصد دارند در این مسیرها تردد کنند، باید مجهز به زنجیر چرخ و سیستم گرمایشی مناسب مجهز باشند.
    بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید از چهارشنبه هفته گذشته در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی آغاز شده و کولاک ناشی از این بارش همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.
    آذربایجان غربی امسال، پاییز و زمستان پربارشی را تجربه کرده به طوری که در چهار زمان مختلف شاهد بارش برف در این استان بوده ایم که این بارش ها، موجب بسته شدن راه های روستایی و برخی راه های اصلی و گردنه ها و همچنین تعطیلی مدارس شده است.
    مسیر مهاباد به بوکان در جاده برهان به طول 65 کیلومتر یکی از مسیرهای فرعی و پررفت و آمد به شمار می رود که استان های کردستان و آذربایجان غربی را به یکدیگر ارتباط می دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو