فونیکسریمکسبهتام

آذر ماه امسال:

۱۳ میلیون و ۱۳۴ هزار تردد در محورهای مواصلاتی قزوین انجام شد

عصر خودرو- مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قزوین گفت: در آذرماه سال جاری، تعداد۱۳ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۳۱ تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

۱۳ میلیون و ۱۳۴ هزار تردد در محورهای مواصلاتی قزوین انجام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رحمت شعبانی اظهار کرد: دستگاه‌های تردد شمار اداره کل حمل و نقل و پایانه ها در جاده‌های استان قزوین اطلاعات مربوط به‌ سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

    وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از 42  سامانه تردد شمار برخط راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت‌شده در آذر ماه سال جاری 13 میلیون و 133 هزار و 831 وسیله نقلیه بوده که 21.76  درصد از کل این تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

    شعبانی بیان کرد: محور بوئین‌زهرا به ساوه و بالعکس با 130 هزار و 383 وسیله بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    وی گفت: متوسط نرخ جریان ترافیک که شامل تعداد کل خودروهایی است که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند در سطح راه‌های مواصلاتی استان معادل 434 وسیله نقلیه در ساعت است که بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به آزادراه قزوین به آبیک با نرخ جریان تردد یک هزار و 575 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    شعبانی سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های استان را 87.2 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین سرعت متوسط در این مدت 104 کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه قزوین به آبیک بوده است.

    وی تصریح کرد: کمترین نرخ جریان ترافیک در آذرماه با ثبت 100 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور قزوین به معلم کلایه بوده است.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قزوین بیان کرد: 14.6 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف هم  رعایت نکردن فاصله طولی مجاز مربوط به آزادراه قزوین به آبیک با 385 هزار و 44 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

    شعبانی یادآور شد: شهروندان قبل از آغاز سفر درصورتی‌که شرایط جوی بارندگی، رعد و برق و مه گرفتگی باشد ضمن توجه به توصیه‌های ایمنی با سرعت مطمئنه که حداقل 30 الی 40 کیلومتر در ساعت کمتر از سرعت مجاز محور است رانندگی کرده و همچنین با بهره‌گیری از سامانه پیام کوتاه 141 قبل از آغاز سفر از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

    وی افزود: این سامانه از طریق نرم‌افزار 141 نیز قابل‌دسترسی است که از طریق برنامه بازار و یا تارنمای www.141.ir به‌صورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است.

    شعبانی یادآورشد: از دیگر امکانات این نرم‌افزار دسترسی آنلاین به تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری و وضعیت ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی کشور است

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو