فونیکسریمکسبهتام

گسترش فراخوان ایربگ به ۳۷۴ هزار خودرو

عصر خودرو- مزدا موتور برای ۳۷۴ هزار خودرو در آمریکا به دلیل احتمال معیوب بودن ایربگهای سرنشین جلو که ساخت شرکت تاکاتا هستند، فراخوان داد.

گسترش فراخوان ایربگ به ۳۷۴ هزار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد پس از آزمایش تاکاتا که نشان داد احتمال خطر ترکیدن تعداد بیشتری از بادکننده‌های ایربگ ساخت این شرکت وجود دارد، تصمیم گرفت فراخوان اخیر را صادر کند و فراخوان ایربگهای مرگبار را به مدلهای بیشتری گسترش داد.

    بر اساس گزارش رویترز، بادکننده ایربگ تاکاتا در هنگام تصادف و باز شدن ایربگ، ممکن است با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی را ترکش وار در داخل خودرو پرتاب کند. تاکنون 9 نفر به دلیل ترکیدن ایربگهای تاکاتا کشته شده اند که همگی آنها سرنشین خودروهای هوندا بوده اند و بیش از 100 نفر به شدت مجروح شده اند.

    در حال حاضر 12 شرکت خودروسازی برای 23 میلیون قطعه بادکننده ایربگ در 19 میلیون خودروی تولید شده فراخوان داده اند که به یکی از بزرگترین فراخوانهای صنعت خودروی آمریکا تبدیل شده است.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد بر مبنای تست جدید بادکننده تاکاتا، شرکتهای هوندا موتور، سوبارو و مزدا هزاران خودرو را به فراخوانشان اضافه می‌کنند.

    هوندا اعلام کرده 127 هزار خودروی هوندا سی آر-وی مدل 2003 تا 2004 را به این فراخوان اضافه می‌کند و فراخوان مذکور شامل خودروهای سوبارو لگاسی و اوت بک مدل 2005 تا2008 خواهد بود.

    رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد یک چهارم از خودروهای تحت فراخوان تعمیر شده اند که شامل یک سوم از خودروهایی بوده که در مناطق بسیار مرطوب هستند.

    خودروسازان بر این باورند که خطر انفجار بادکننده‌های تاکاتا در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی بیشتر است.

    شرکت قطعه سازی ژاپنی تاکاتا در ماه نوامبر به دلیل نقض مقررات ایمنی به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه در آمریکا محکوم شد و ممکن است با حداکثر 130 میلیون دلار جریمه های معوق روبرو شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو