فونیکسریمکسبهتام

آشوب افزایش نرخ حمل ونقل عمومی دربرزیل

عصر خودرو- تظاهرات فراخوان شده در شهرهای مهم برزیل به دلیل افزایش نرخ حمل و نقل عمومی ، منجر به خشونت و درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان شد.

آشوب افزایش نرخ حمل ونقل عمومی دربرزیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، گروه های اجتماعی که سال 2013، موج اعتراضات در سراسر برزیل را آغاز نمودند، روز جمعه در چندین شهر مهم به خیابان ها آمده تا همانند قبل، علیه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی اعتراض کنند.
    اصلی ترین تظاهرات در «سائوپائولو» بزرگترین شهر برزیل انجام گرفت که تظاهرکنندگان به پرتاب کوکتل مولوتف، سنگ و برپایی موانع پرداختند و پلیس نیز از گاز اشک آور، نارنجک های بی حس کننده و اسپری فلفل استفاده کرد.
    اعتراض های فراخوان شده از سوی «جنبش بلیت رایگان» در منطقه «واله دو آنهانگابائو» و مقابل مقر دولت محلی آغاز شد و سپس به نقاط دیگر مرکز شهر گسترش یافت.
    تظاهرکنندگان افزون بر مسدود کردن خیابان ها با لاستیک و سطل های زباله و به آتش کشیدن آنها، چندین اتوبوس و خودرو سرویس کنترل ترافیک را از بین بردند.
    سازمان دهندگان اعتراضات اشاره کرده اند که بیش از 15 هزار نفر، شرکت خود در اعتراضات سائوپائولو را از طریق شبکه های اجتماعی تائید کرده اند.
    بین تظاهرکنندگان همچنین چندین تن از اعضای جنبش «بلوک سیاه» حضور داشتند که با لباس ها و نقاب سیاه در تظاهرات شرکت و از اقدام های خشونت آمیز حمایت می کنند .
    در شهرهای دیگر برزیل نیز تظاهرات مشابهی صورت گرفت. در «ریو دو ژانیرو» حدود هزار نفر با فریاد اعتراضی علیه افزایش هزینه حمل و نقل تظاهرات کردند.
    در این شهر، تظاهر کنندگان اعتراض خود را تا مقابل مجلس قانونگذاری ایالتی و ایستگاه راه آهن کشاندند که منجر به درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان شد.
    پلیس برزیل اعلام کرد که در جریان درگیری ها در سائوپائولو و ریو دو ژانیرو، 17 نفر دستگیر و چندین نفر از جمله نعدادی پلیس مجروح شدند .
    در «بلو اوریزونته» مرکز ایالت «میناس گریس» (جنوب شرقی برزیل) و سومین شهر بزرگ حدود 500 نفر تحصن کردند که بدون درگیری برگزار شد.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو