فونیکسریمکسبهتام

دوربین‌ها برطرف کننده نقاط کور

پایان دوره آینه‌های خودرو فرار رسیده است؟

عصر خودرو- سالهاست که آینه‌ها خودرو ابزار اصلی دید راننده‌ها را تشکیل داده‌اند اما به گزارش ایرنا حالا فناوری‌های ارائه شده نشان می‌دهد که چطور دوربین‌ها می‌توانند در مقایسه با آینه های متداول دید بهتری در اختیار راننده بگذارند.

پایان دوره آینه‌های خودرو فرار رسیده است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در نمایشگاه CES 2016 که به تازگی در آمریکا برگزار شد، شرکت BMW فناوری جدید را به نمایش گذاشت که در آن دوربین های کوچک جایگزین آینه های اتومبیل شده و با استفاده از یک نمایشگر الکترونیکی، سه دید مختلف از یک چشم انداز وسیع در اختیار راننده می گذارند. بدین ترتیب راننده بدون نیاز به آینه های بغل و تنها با نگاه به مقابل می تواند رانندگی کند.
    همچنین یک شرکت فرانسوی به نام Valeo سیستم جدیدی موسوم به Sightstream را معرفی کرد که از دوربین های دیجیتالی بهره می برد؛ اما نمایشگرها را به جای آینه های بغل خودرو نصب می کند تا رانندگان مجبور به ترک عادت نشوند.
    هردو شرکت مدعی هستند که سیستم آن ها دارای مزایایی از جمله دید کامل تر از نماهای باز، دید بهتر در شب و همچنین رفع مشکلات مربوط به آینه ها در زمان بارندگی، از جمله بخار گرفتگی هستند.

    این سیستم ها موجب بهبود ساختار آیرودینامیک اتومبیل ها می شوند و در نتیجه میزان سوخت مصرفی را کاهش می دهند.
    هنوز هیچ کدام از این سیستم ها در اتومبیل ها عرضه نشده است، اما به نظر می رسد دوربین های دیجیتالی، موج بعدی فناوری های مورد استفاده در اتومبیل هستند.
    شرکت جنرال موتورز نیز اعلام کرده است که به زودی ساختار آینه های درون اتومبیل الکتریکی Bolt را معرفی خواهد کرد. قرار است این ساختار امکان اتصال به یک دوربین را داشته باشد تا مشکل مسدود شدن دید توسط سرنشینان عقب خودرو یا اشیای بزرگی که روی صندلی عقب قرار می گیرند، رفع شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو