فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۵۲»

افزایش قیمت سوخت از آلودگی هوا می کاهد

عصر خودرو- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش عوارض سوخت را یک راهکار عملی برای کاهش آلودگی هوا دانست و درباره ساخت بیمارستان هسته ای گفت: مطالعات معماری این بیمارستان در حال انجام است.

افزایش قیمت سوخت از آلودگی هوا می کاهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سیدحسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا در سالن همایش های صدا وسیما افزود: وزارت بهداشت قربانی آلودگی هواست و نقشی در ایجاد آلاینده ها ندارد.
    وی ادامه داد: یکی از تمهدیداتی که برای کاهش آلودگی هوا می توان انجام داد این است که بر کالاهای آسیب رسان و آلاینده از جمله سوخت عوارض بگذاریم تا با گران شدن این کالاها مردم کمتر استفاده کنند.
    وزیر بهداشت گفت: اگر عوارض سوخت را اجرا کنیم، بخشی از پیامدهایی که برای سلامت مردم بر اثر مصرف سوخت در خودروها ایجاد می شود از بین می رود. البته راهکار اصلی این است که آلودگی ایجاد نکنیم.
    هاشمی افزود: وزارت بهداشت بدنبال درآمد نیست بلکه بدنبال این هستیم آلودگی ها کاهش پیدا کند اما اگر آلودگی ها منجر به ایجاد بیماری ها شد باید از عوارض ناشی از سوخت و آلاینده ها برای کمک به درمان بیماران هزینه کنیم.
    هاشمی گفت: وزارت بهداشت قربانی آلاینده هاست و عده زیادی از مردم بر اثر عوارض آلودگی هوا دچار بیماری های مختلف جسمی و روانی می شوند و به بیمارستان ها مراجعه می کنند و با توجه به ضعف بیمه ها بسیاری از هزینه ها به وزارت بهداشت و بیمارستان ها تحمیل می شود.
    وزیر بهداشت ادامه داد: باید از تجارب بین المللی برای کاهش آلودگی هوا استفاده کنیم و با اراده ملی، وحدت و اتفاق نظر و بدون اینکه تقصیر را به گردن هم بیاندازیم برای رفع معضل آلودگی هوا تلاش کنیم.
    وی در پاسخ به پرسشی درباره آلودگی صوتی نیز گفت: در این مورد آمار دقیقی نداریم و بطور کلی نداشتن آمارهای دقیق یکی از اشکالات اساسی است که باعث می شود کلی گویی کنیم.
    هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تفاهم بین شهرداری، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان هسته ای اجرا می شود یا این تفاهم کاغذی است، توضیح داد: با توجه به همتی که در شهردار تهران و رئیس سازمان انرژی اتمی سراغ داریم بعید می دانم این تفاهم کاغذی باشد، مطالعات معماری بیمارستان هسته ای در حال انجام است و عزم هر سه دستگاه برای ساخت این بیمارستان جدی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو