فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۵۴»

مشکل آلودگی هوا با زوج و فرد خودروها حل نمی‌شود

عصر خودرو- شهردار تهران با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا همه مسئولیت دارند و با طرح‌های مانند زوج و فرد از در منزل نمی‌توان مشکل آلودگی هوا را حل کرد، گفت: مشکل آلودگی هوا با سیاسی‌کاری حل نمی‌شود درحالی که منابع تولید آلاینده‌ها مشخص هستند و مصوبات قانونی نیز وجود دارد، اما نمی‌دانیم چرا این مصوبات اجرایی نمی‌شود؟

مشکل آلودگی هوا با زوج و فرد خودروها حل نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما بگوییم یک روز کسی خودرو بیرون نیاورد، مشکلی حل نمی‌شود، گفت: شاید این موضوع برای فرهنگ‌سازی مفید باشد، اما آیا می‌توان درحالی که حمل‌ونقل عمومی مشکل دارد به مردم بگوییم که خودرو را بیرون نیاورید؟

    وی افزود: 80 درصد آلودگی هوا ناشی از موتور و ماشین است و این مصوبه دولت است که 50 درصد خودروهایی که آلاینده هستند، تردد آنها را به شهر کنترل و حتی متوقف کنیم. این باید اجرایی شود.

    وی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد از در منزل چه معنایی دارد، گفت: معلوم است که هم‌اکنون کدام ماشین‌ها نباید بیرون بیایند و در ایجاد آلودگی نقش مهمی دارند، چرا باید خودروهایی که مشکلی ندارند در روزهای آلوده هوا در سطح شهر تردد نکنند، اما موتورسیکلت‌هایی که میزان آلایندگی‌ها آنها چند برابر است، آزاد باشند. بهتر است در حل مشکل آلودگی هوا سیاسی‌کاری نکنیم و همه مسئولیت‌های خود را اجرا کنند. بنده با قطعیت اعلام می‌کنم معضل آلودگی هوا به گونه‌ای است که می‌توان ظرف 6 سال به وضعیت مطلوب رسید.

    شهردار تهران افزود: درمورد حل مشکل آلودگی هوا از تجارب سایر کشورها نیز استفاده می‌کنیم و حتماً روش مقایسه‌ای را دنبال می‌کنیم. سعی کردیم در این زمینه به شهرهایی برویم که از نظر جغرافیایی شبیه به ما هستند تا بتوانیم از تجارب آنها استفاده کنیم. منبع تولید آلاینده‌ها هم‌اکنون مشخص شده‌اند و مصوبات قانونی نیز داریم، اما نمی‌دانیم چرا هیچ‌کدام اجرایی نمی‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو