فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۵۷»

پیشنهاد سه شنبه های پاک در اراک با خودداری از تردد خودروهای شخصی

عصر خودرو- مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: با پیشنهاد این خانه، سه شنبه های هر هفته در اراک به عنوان روز پاک معرفی شده تا شهروندان به جای استفاده از خودرو شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

پیشنهاد سه شنبه های پاک در اراک با خودداری از تردد خودروهای شخصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایرنا، سیاوش آقاخانی افزود: قرار است این طرح با کمک فعالان محیط زیست در سراسر کشور اجرا شود.
    وی با یادآوری استفاده از ظرفیت های مردمی برای کاهش آلودگی هوا اظهارکرد: با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک برای تخفیف ویژه در سه شنبه های هر هفته در تلاشیم تا با فراهم کردن امکانات مناسب حمل و نقل عمومی استقبال مردم را افزایش دهیم.
    مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: ضروری است برای افزایش فرهنگ استفاده از وسایل عمومی شهرداری، مسیرهای عبور و مرور ایمن با دوچرخه و عابران پیاده مناسب سازی شود تا به علت نبود مسیر رفت و آمد رغبت مردم در پیاده روی افزایش پیدا کند.
    آقاخانی با بیان اینکه هنوز اقدامات اثربخش و تصمیمات قاطعی درباره کاهش آلودگی هوا اراک اتخاذ نشده است، افزود: در صورت فراگیر شدن این حرکت و تاثیرات مثبت می توان انتظار داشت تا روزهای بدون خودرو و دود در طول هفته افزایش پیدا کند.
    امسال کلانشهر اراک 37 روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده است.
    کلانشهر اراک به دلیل استقرار صنایع مختلف، شرایط اقلیمی خاص و همجواری با کویر میقان از یک سمت و محصور بودن از سه سمت در بسیاری از مواقع سال با معضل ایستایی و پایداری هوای بی کیفیت و آلوده مواجه است.
    بر اساس بررسی های انجام شده آلاینده های حاصل از ترافیک و تردد خودروها و دودکش های صنایع آلاینده و همچنین کانون های تولید ریزگرد محلی تاثیر مهمی بر بی کیفیت شدن هوای این منطقه دارند.
    کلان شهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو