فونیکسریمکسبهتام

محور کندوان بعدازظهر فردا یک‌طرفه می‌شود

ترافیک روان در اغلب جاده‌های کشور

عصر خودرو- تردد خودرو از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روز جمعه ۲۵ دی‌ماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد خودرو از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳ روز جمعه از ۱۵ کیلومتری جنوب مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.‌

ترافیک روان در اغلب جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، براساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

    کل تردد ثبت‌ شده‌ در شبانه‌روز گذشته‌‌ براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1642 دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 0.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 19 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفته که هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

    * ‌‌پرترددترین جاده‌های کشور

    ‌آزادراه کرج-تهران، آزادراه تهران-کرج‌،‌‌‌ آزادراه کرج-قزوین، آزادراه ‌قزوین-کرج،‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه ساوه-‌تهران‌، آزادراه تهران-ساوه، مسیر پاکدشت-تهران‌ و تهران-پاکدشت، ‌محور‌های ‌تهران-شهریار‌ و شهریار-تهران‌‌‌‌، ‌جاده قرچک-ری و ری-قرچک ‌در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    * محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های پرتردد تا روز جمعه ‌25 دی‌ماه 94

    ‌تردد موتور‌سیکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه 23/10/94 الی ساعت 24:00 روز جمعه 25/10/94 از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع ‌است؛ تردد موتور‌سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌ های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

    در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی ساعت 23:00 روز جمعه مورخ 25/10/94 از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:30 الی ساعت 23:00 روز جمعه مورخ 25/10/94 ‌از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد (دزدبن‌) به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.‌

    ‌‌تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

    در محور هراز تردد همه تریلرها کماکان ممنوع ‌است، همچنین ‌تردد‌‌ کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 08:00 الی 24:00 ‌امروز و‌ جمعه پیش‌ِرو ممنوع است.

    ‌تردد همه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 08:00 الی 24:00 روز جمعه مورخ‌ 25/10/94 ‌از تهران به قائم‌شهر و بالعکس، ممنوع ‌است.  

    * ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی‌

    محور پونل - خلخال واقع در استان‌های گیلان و اردبیل به دلیل بارش شدید برف و کولاک تا اطلاع بعدی‌ مسدود است.

    محور شمشک - دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران‌‌ تا اطلاع بعدی به دلیل بارش برف و باران و احتمال ریزش کوه‌ مسدود‌ است‌.

    ‌محور سروآباد - پاوه ‌واقع در استان کردستان‌ از ساعت 22:00 مورخ 7 آبان 94 تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید باران‌ ریزش کوه و نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

    محور گنجنامه-تویسرکان ‌واقع در استان همدان‌ از مورخ 20 آبان 94 تا اطلاع بعدی‌ با توجه به شرایط جوی و صعب العبور بودن مسیر مسدود اعلام می‌شود.‌

    محور سی سخت - بیده‌ واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد از مورخ 25 آبان 94 تا اطلاع بعدی ‌با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن مسیر و نبود ایمنی کافی ‌مسدود ‌است.

    رانندگانی که قصد تردد در محورهای سردسیر و کوهستانی دارند، حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از سفر، از وضعیت جوی جاده‌ها از طریق مرکز مدیریت راه‌ها، آگاه شوند.

    * ممنوعیت تردد به‌ تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه‌

    در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌ دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملان فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت معرفی می‌‌شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

    محور ایلام – صالح آباد‌ واقع در استان ایلام روز‌های 20 و 23 دی‌ماه 94 از ساعت 13 الی 17، به‌ دلیل اجرای عملیات انفجار و تخلیه مصالح حاصل از انفجار ‌حدفاصل کیلومتر 000‌+1 تا 500+9 ‌مسدود بوده و تردد از محور قدیم ایلام – صالح آباد انجام می‌شود.

    آزادراه‌های تهران ـ کرج ـ قزوین و بالعکس ( باند شمالی و جنوبی محدوده پل فردیس‌)‌ مقطع واقع در استان البرز‌ از روز 20 دی‌ماه تا 29 دی 94 ‌روزهای شنبه تا  سه‌شنبه هر هفته‌ از ساعت 23:30 الی 04:00 بامداد به دلیل اجرای عملیات تعریض پل فردیس‌، با انسداد باند شمالی و هدایت بارترافیکی به بلوار شهیدچمران کرج و‌ انسداد باند جنوبی و هدایت آن به میدان شهید سلطانی و جاده مخصوص، مواجه است.

    در آزادراه تهران ـ قم و بالعکس تا پایان سال 94 تردد هرگونه وانت بار‌‌ حدفاصل پل شهید کاظمی (آزادگان) تا خروجی حسن‌آباد و بالعکس ممنوع است؛ تردد از محورهای قدیم تهران-قم و احمدآباد مستوفی انجام می‌شود.

    محور هراز‌ واقع در استان‌های مازندران و تهران از روز 19 دی لغایت 28 بهمن 94 ‌روزهای شنبه تا سه‌شنبه هر هفته غیر از ایام تعطیلات رسمی، از ساعت 20 الی 5 بامداد به دلیل اجرای عملیات تعریض و بهسازی و احداث 2 دستگاه پل قوسی، محدوده شنگلده تا گزنک (حدفاصل کیلومتر 73 تا200+76 ) مسدود و تردد از محورهای فیروزکوه و کندوان انجام می‌شود.

    بزرگراه کرج – هشتگرد - آبیک واقع در استان البرز ‌‌از 19 دی لغایت 20 اسفند ماه 94 به صورت 24 ساعته به‌ دلیل ادامه اجرای عملیات احداث تقاطع غیر همسطح قطعه سوم محور اشتهارد – نظرآباد با بزرگراه کرج - هشتگرد - آبیک‌ تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط از رمپ های شمالی و جنوبی به عنوان مسیر انحرافی و کنارگذر انجام می‌شود.

    آزادراه تهران ـ کرج (‌باند شمالی و جنوبی‌)‌ مقطع واقع در استان تهران‌ از مورخ 12 دی‌ لغایت 12 اسفند 94 ، روزهای شنبه تا  سه‌شنبه هر هفته ‌از ساعت 08:30 تا 15:30 و روز چهارشنبه از ساعت 08:30 تا 13:00 به غیر از روزهای پنجشنبه‌، جمعه و ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت، حدفاصل تیر 142 تا تیر 200 در باند شمالی و حد فاصل تیر 5 تا تیر 35 در باند جنوبی‌ تردد همزمان با اجرای عملیات، با رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

    مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

    * پیام‌های آموزشی و توصیه‌‌های ایمنی در رانندگی

    ایمنی رفت و آمد در جاده و خیابان‌ها یک نیاز ملی است.

    سنگ بنای مهارت و آموزش‌های ترافیکی را باید از مهد کودک گذاشت‌، مربیان‌ مهد کودک می‌توانند شخصیت ترافیکی بچه ها را شکل داده و خطراتی که در کمین کودکان است را کاهش دهند.

    تلاش کنیم با آموزش صحیح فرزندانمان را به آگاهی و مهارت در زمینه ترافیک برسانیم و اگر از این آموزش‌ها یک آسیب‌دیده هم کمتر شود کار بزرگی انجام شده است.

    آرامش در رانندگی موقعیت‌های خطرناک را بر طرف می‌سازد.

    تابلوهای راهنمایی و رانندگی پیام آوران نظم و قانون هستند؛ رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ‌نشانگر شخصیت و فرهنگ اجتماعی ما است.

    آرامش در حین رانندگی موقعیت‌های خطرناک سانحه‌ساز را برطرف می‌سازد.

    استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی بسیار خطرناک است، در صـورت ضرورت پاسخگویی، خودرو را به منتهی‌الیه سمـت راست خیابان هدایت کرده و سپس به گفت‌‌وگو بپردازید‌؛ طبق آخرین بررسی‌ها‌ تلفن همراه عامل بسیاری از تصادفات رانندگی است.

    شما باید بتوانید شماره خودروها را از فاصله 20 متری بخوانید، اگر در دید خود مشکل دارید، حتما باید در مواقع رانندگی از عینک استفاده کنید.

    داشتن حس مسئولیت و عدم توجه به منافع شخصی مهمترین عامل برقراری ایمنی و جلوگیری از بروز سوانح دلخراش رانندگی است؛ اگر جاده و خودرو به گونه‌ای ایمن و صحیح ساخته شوند و در کنار آن کاربران نیز از قوانین تبعیت کنند، مشکلی در رانندگی به وجود نخواهد آمد.

    ‌گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است.

    سرعت زیاد در رانندگی‌، شتاب برای رسیدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زیاد‌ جبران نکنند.

    ‌رانندگان با رعایت اصول ایمنی، سفری‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسیدن به مقصد هم بخشی از سفر است، بهتر است مسافران از این زمان هم برای بهره‌مندی سفر خود استفاده کنند و فقط به رسیدن به مقصد نیندیشند.

    طبق آمار بسیاری از تصادفات رانندگی ‌در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد؛ راکبان موتورسیکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشیه راه‌‌ها، همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند‌.

    مقررات ترافیکی فقط مخصوص رانندگان نیست، رهگذران پیاده هم باید به آن توجه کنند.

    از عابران پیاده‌ در حاشیه شهرها تقاضا می‌شود تا حد امکان در حاشیه جاده تردد نکنند و عبور عرضی از جاده نداشته باشند‌.

    بیشترین تصادفات رانندگی که در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است؛ از رانندگان وسایل نقلیه خودرویی تقاضا می‌شود احتیاط را بسیار بیشتر در این مسیر‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

    رانندگان عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را همیشه در دستور کار خود قرار دهند؛ بیش از 50 درصد تصادفات رانندگی به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد.

    ‌در بسیاری از تصادفات رانندگی که در سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد، بر اثر برخورد سـر راننده به شیشه جلو و قفسه سینه با فرمان اتومبیل ضربات مرگ‌آوری بر سرنشینان جلو وسیله نقلیه وارد می‌‌شود؛ ضربات وارده به ناحیه ســر و گردن علت اصلی بیش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت است به همین دلیل بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان ردیف اول وسایل نقلیه در حال حرکت در بزرگراه‌های درون شهری، کمربندی‌ها و جاده‌های بین شهری الزامی است؛ طبق مطالعات انجام شده تـوسط سازمان بهداشت جهانی استفاده صحیح از کمربند ایمنی احتمال مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو