فونیکسریمکسبهتام

جمع‌آوری ۱۳۰۰ وانت‌بار از سطح شهر قم

عصر خودرو- مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از جمع‌آوری هزار و ۳۰۰ مورد از وانت‌بارهایی که اقدام به سد معبر در سطح شهر کرده‌اند طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

جمع‌آوری ۱۳۰۰ وانت‌بار از سطح شهر قم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر ، احمدرضا شفیعی با تأکید بر عزم جدی شهرداری در برخورد با سد معبر در سطح شهر اظهار کرد: وانت‌بارهای میوه‌فروشی در شهر جلوه و منظر نامناسبی ایجاد کردند و برنامه شهرداری حذف این پدیده در سطح شهر است.

    وی با تأکید بر اینکه 80 درصد میوه‌فروش‌های دوره‌گرد از شهرهای دیگر به قم می‌آیند، گفت: به همین جهت برنامه‌ریزی برای ساماندهی و جمع‌آوری این افراد بسیار مشکل است.

    مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری قم ادامه داد: البته برای افرادی که ساکن قم هستند برنامه‌ریزی‌شده که در مکان‌هایی که از قبل پیش‌بینی می‌شود به کار خود ادامه دهند.

    وی بابیان اینکه با همکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی قطعاً با اخلالگران در نظم و منظر شهری برخورد می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که پس از اجرای طرح ساماندهی بازهم خودرویی در سطح شهر اقدام به سد معبر کند، قطعاً با وی برخورد خواهد شد.

    شفیعی افزود: تاکنون پنج مکان برای استقرار وانت‌بارهای میوه‌فروش مشخص‌شده و از دو هفته آینده پس از اطلاع‌رسانی به مردم، نسبت به برخورد و مقابله با وانت‌بارهای متخلف اقدام می‌شود.

    وی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در 6 ماه گذشته برای برخورد با پدیده سد معبر، گفت: بیش از هزار و 300 مورد از وانت‌بارهایی که در سطح شهر اقدام به سد معبر در 6 ماه گذشته جمع‌آوری شده است.

    مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از برخورد 731 مورد میوه‌فروش‌های دوره‌گرد خبر داد و افزود: بیش از 9 هزار مورد نیز دست‌فروش‌های سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند.

    وی تصریح کرد: متأسفانه هنوز این مشکل وجود دارد و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در حال برنامه‌ریزی برای مقابله با این مسئله و معضل شهری هستیم.

    کاهش 35 درصدی صدور پروانه ساختمانی در قم

    سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم از کاهش 35 درصدی صدور پروانه ساختمانی با توجه به رکود ساخت‌وساز در قم خبر داد.    

    غلامرضا جانقربان با اشاره به وضعیت صدور پروانه ساختمانی در شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به رکود ساخت‌وساز و اقتصاد کشور میزان مراجعه به شهرداری‌ها و هم‌چنین ساخت‌وساز در کشور کاهش چشمگیری داشته است.

    وی با بیان اینکه رکود در ساخت‌وساز کاهش درآمد شهرداری‌ها را در پی داشته است، افزود: به دلیل کاهش مراجعات و به ‌تبع آن کاهش ساخت‌وساز و صدور پروانه ساختمانی، درآمد شهرداری‌ها کاهش داشته و مدیریت شهری را با مشکل مواجه کرده است.

    سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم به آمار صدور و بررسی پروانه‌های ساختمانی در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به همکاری‌های متقابل شهرداری و نظام‌مهندسی، طی این نه ماه 3 هزار و 326 مورد استعلام از شهرداری در خصوص نقشه‌های معماری گرفته‌ شده است.

    وی از ارسال 147 پرونده به کمیسیون ماده پنج خبر داد و افزود: در 9 ماهه گذشته هزار و 510 نقشه معماری در مجموعه شهرداری تنها ظرف 24 ساعت بررسی و تأیید شده است.

    جانقربان ادامه داد: همچنین در این مدت 3 هزار و 500 نقشه سازه نیز توسط کار‌شناسان شهرداری بررسی و تأیید شده است.

    وی با اشاره به اهمیت تأمین پارکینگ شهری در واحدهای ساختمانی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه گذشته 7 هزار و 340 پارکینگ واحدهای ساختمانی تأیید شده است.

    سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: البته 250 مورد پارکینگ نیز که در واحدهای ساختمانی تأیید نشده، برای احداث پارکینگ در محدوده ساختمان موردنظر هدایت شده‌اند.

    اعمال 30 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساختمانی به مناسبت دهه فجر

    مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هر سال تخفیف‌هایی را در بخش عوارض و جرایم کمیسیون ماده صد برای شهروندان در نظر می‌گیریم.

    علی اصغر جدی بیان کرد: در خصوص اعمال تخفیف در عوارض و جرائم در دهم دی ماه پیشنهادات خود را به شورای اسلامی شهر ارائه کردیم و منتظر هستیم با اعمال ماده 81 قانون شورا‌ها و پس از اینکه پیشنهادات به تایید نهایی رسید به مردم اعلام عمومی نمائیم.

    وی گفت: تخفیف‌های در نظر گرفته شده به صورت یک بسته است که بخشی از آن‌ها به تصویب رسیده است و بخش دیگر مورد موافقت قرار نگرفت.

    مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده مودیانی که از اول بهمن امسال تا 22 بهمن به شهرداری‌های مناطق هشتگانه قم مراجعه کرده و نسبت به پرداخت نقدی عوارض ساختمانی و بهاء خدمات اقدام کنند از 30 درصد کاهش عوارض بهره‌مند می‌شوند.

    وی تصریح کرد: همچنین مؤدیانی که امکان پرداخت نقدی را ندارند ولی می‌توانند 30 درصد مبلغ بدهی را نقدا پرداخت کرده و مابقی را حداکثر در هشت قسط به شهرداری منطقه پرداخت کنند از 20 درصد تخفیف در پرداخت عوارض و 10 درصد تخفیف از جریمه کمیسیون ماده 100 بهره‌مند می‌شوند.

    جدی با اشاره به اینکه تسهیلاتی نیز برای کسانی که چک‌های پرداخت عوارض آن‌ها برگشت خورده است در نظر گرفته‌ایم بیان کرد: برای وصول چک‌های برگشتی 5 درصد حق‌الوصول برای دادرسی، وکیل و... پرداخت می‌کنیم و در این ایام در صورت پرداخت بدهی این 5 درصد را به عنوان تخفیف به صاحب چک می‌دهیم.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو