فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان آمریکایی می توانند به ایران بیایند؟

عصر خودرو- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: امروز هیچ منعی برای ورود خوروسازان آمریکایی به بازار ایران وجود ندارد و چنانچه با شرایط کشورمان آمادگی همکاری داشته باشند، مشکلی نیست.

خودروسازان آمریکایی می توانند به ایران بیایند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا نجفی منش افزود: ممنوعیت واردات کالای آمریکایی برای کالاهای مصرفی است و سرمایه ای را شامل نمی شود.

    به گفته وی، بهمن ماه امسال برنامه سفر به فرانسه برای رئیس جمهوری پیش بینی شده است و احتمال می رود قراردادهای مربوط به پژو و رنو بین دو طرف امضا شود.

    عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: بیشتر خودروهای تولید کشور ما، حاصل همکاری ایران با دو شرکت خودروساز فرانسوی است.

    به گفته نجفی منش، شرکت های یاد شده نسبت به دیگر خودروسازان خارجی در ایران آمادگی بیشتری دارند زیرا زیرساخت ها در کشور وجود دارد و آنها می توانند همکاری های مناسبی در ایران داشته باشند.

    وی اضافه کرد: شرکت های خودرو سازی پژو و رنو قرار است با پنج مدل تازه خودرو وارد ایران شوند، در عین حال هر خودروساز که به ایران بیاید، باید 40 درصد ساخت داخل و 30 درصد صادرات داشته باشد و ایران از این امر استقبال می کند.

    عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: خودروسازانی که فقط به فروش خودرو در ایران می اندیشند، نمی توانند آینده ای را ترسیم کنند، بنابراین باید خودرو در داخل تولید شود، زیرا به این ترتیب، ارزان تر تمام می شود و فضای رقابتی کمتری هم خواهد داشت.

    بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.

    زمان اجرای عملی این برنامه بزودی فرا می رسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو