فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۰۱»

پیام مردم به دولتمردان با کمپین "سه‌شنبه‌های بدون خودرو"

عصر خودرو- مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از استقبال استان‌های مختلف کشور از کمپین "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" خبر داد.

پیام مردم به دولتمردان با کمپین "سه‌شنبه‌های بدون خودرو"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد درویش با اشاره به اینکه طرح "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" را گروهی از فعالان محیط زیست اراک به عنوان یکی از شهرهای آلوده کشور در طی چند سال گذشته پیشنهاد کردند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از این کمپین حمایت کرد و بسیاری از تشکل‌های مردم نهاد در نقاط مختلف کشور شامل کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، مهاباد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، شیراز، اصفهان، مشهد و... به این کمپین پیوسته‌اند.

    وی با بیان اینکه هدف سازمان حفاظت محیط زیست از حمایت از چنین طرح‌هایی این است که مردم را از نقش و سهم خطیر آنها در بهبود وضعیت آلودگی هوا آگاه کند، اظهار کرد: مردم باید بدانند که به رغم اینکه به نظر می‌رسد فرد هستند و رفتار آنها در کاهش و افزایش آلودگی هوا نمی‌تواند موثر باشد، اگر با هم باشند و متحد عمل کنند، می‌توانند تاثیرات شگرفی روی بحث آلودگی بگذارند.

    سه‌شنبه‌های بدون خودرو

    به گفته درویش، حاصل دیگر این کمپین آن است که مردم می‌توانند این پیام را به دولتمردان و حاکمیت بدهند که وقتی که با چنین مردمی روبرو هستید که حاضرند از بخشی از رفاه خود به نفع پایداری محیط زیست بگذرند، شما هم باید به محیط زیست بیشتر توجه و وظایف خود را سزاوارانه‌تر و پرشتاب‌تر اجرا کنید.

    مدیر دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: مردمی که حاضر می‌شوند یک روز از خودروی شخصی استفاده نکنند و دل را به دریا بزنند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند در این شرایط دیگر حاضر نخواهند بود آلودگی هوا را تحمل کنند و حتما مطالبه محورانه‌تر از حاکمیت خواهند خواست که تکلیف خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های بنزینی،‌ سوخت مازوت نیروگاه‌ها و... را روشن کنند تا بدین طریق ما شاهد شهری با آسمان آبی باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو