فونیکسریمکسبهتام

اقبال سهام خودرویی در صف های خرید و فروش ۳۰ دی؛

«خ» دوست داشتنی بازار

عصر خودرو : امروز اکثر صف های خرید مربوط به گروه خودرو بود. فعالان بازار سرمایه روند رو به رشد بورس را ادامه دار می دانند و معتقدند احتمال اصلاح بازار در هفته آینده به معنی اتمام دوران رشد نیست.

«خ» دوست داشتنی بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» بورس اوراق بهادار آخرین روز دی ماه را در حالی به معاملات خود پایان داد که شاخص کل در هفته صعودی خود، با 444 واحد رشد در روز پایانی هفته، در رقم 66 هزار و 562 واحد متوقف شد.
    در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار، سهم های زامیاد «خرامیا»، ماشین سازی اراک «فاراک»، ایران خودرو دیزل «خاور» و ایران ارقام «مرقام» با بیشترین صف خرید از لحاظ ارزش صف روبرو بودند. در ادامه گزارش فعالان بازار به بررسی دلایل صف شدن این سهم ها و آینده آن ها در روزهای آینده پرداختند.

    مسعود علی اکبر، مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه در گفت و گو با «عصربازار» در باره صف فروش امروز «خاور» گفت: این سهم به دلیل شایعه قرارداد با شرکت بنز احتمالا در روزهای آینده هم می تواند به صف خرید خود ادامه دهد.

    او درباره صف خرید «خزامیا» گفت: زامیاد گزارش 9 ماهه خوبی نداشت. اما به دلیل شفاف شدن موضوع افزیش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، در هفته آینده نیز امکان بالایی برای مثبت معامله شدن این سهم وجود دارد.
    مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه در خصوص صف خرید سهم «فاراک» گفت: این سهم در روز شنبه نیز صف خواهد داشت لازم به ذکر است که گروه تجهیزات، به دلیل این که مورد توجه سرمایه گذاران خارجی هستند، پتانسیل خوبی برای رشد خواهد داشت. اخبار مجامع شرکت های این گروه نیز خوب است.

    علی اکبر در خصوص صف خرید «مرقام» اظهار کرد: تحولاتی که در سیستم بانکی در دوران پساتحریم ایجاد می شود، قراردادهای زیادیبرای شرکت های زیرگروه رایانه ایجاد خواهد کرد. برای سهم «مرقام» نیز هرچند در صورت های مالی به قراردادی اشاره نشده است، اما احتمال داشتن قرارداد برای این شرکت وجود دارد.

    زهرا درگرایی، مدیرشعبه کیش کارگزاری فیروزه آسیا در گفت و گو با «عصربازار» اظهار کرد: «خزامیا» در حال حرکت به سمت هدف 200 تومانی است. همچنین «خاور» در صف برای رسیدن به قیمت تاریخی «100» تومان نشسته است. اما در صورت ادامه داشتن قدرت خرید، این هدف تاریخی به راحتی شکسته خواهد شد.

    او افزود: در هفته آینده احتمال مثبت شدن سهم لیزینگ رایان سایپا «ولساپا» وجود دارد. همچنین به دلیل نقدینگی زیادی که وارد گروه خودرویی شده است، احتمالا این گروه علی رغم نیاز خود، فرصت استراحت نداشته باشد. البته امکان این که استراحت در این گروه پیش بیاید نیز وجود دارد.
    امیرمحمد خدیوی، مدیرمعاملات کارگزاری تدبیرگر سرمایه درباره صف های خرید آخرین روز هفته گفت: با توجه به قوت گرفتن شایعات مبنی بر برگشت بنز به بازار ایران،ایران خودرو دیزل به عنوان یکی از اصلی ترین شرکای این شرکت آلمانی در کانون توجه بازار قرار گرفت،لازم به ذکر است نمادهای مربوط به تولید کنندگان خودروهای سنگین با توجه به  نبود مشکلات فروش در بازار محصولاتشان نسبت به خودروهای سواری  پتانسیل خوبی برای رشد دارند.
    خدیوی در مورد صف خزامیاد گفت؛همانطور که در روزهای گذشته مطرح شد وجود شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی باعث حرکت پرقدرت رو به بالای این سهم شده بود که امروز طی شفاف سازی  شرکت این مساله را تصدیق کرد ولی مراحل آنرا زمان بر دانست و احتمال استراحت سهم در طول هفته آینده میرود.
    خدیوی در خصوص صف خرید «فاراک» گفت: این سهم تجهیزاتی با توجه به رویکرد مطلوب سهامدار عمده و هم چنین پتانسیلهای رشد قراردادهای صنعتی و نفتی دوران پسا تحریم این روزها با تقاضای فراوان همراه است.
    خدیوی درباره روند حرکت بازار در هفته آینده گفت:در هفته آینده بازار احتمالا اصلاح خوهد داشت ، اصلاح نیاز بازار است و به معنای برگشت روند رشد در بازار نمیباشد. در شرایط اصلاح بازار و فروکش کردن هیجانات سهامداران باید تصمیم بگیرند که در کدام صنعت باشند، زیرا از این به بعد رشد هماهنگ و گله واردر بازار کمتر دیده خواهد شد و بهترین موقع برای اصلاح پرتفوها و سرمایه گذاری با توجه به بودجه 95 و شرایط پسا تحریم میباشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو