فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد :

همایش بین المللی صنعت خودرو فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت و توسعه ی محصول

عصر خودرو- نعمت بخش گفت: همایش بین المللی صنعت خودرو با توجه به سطح حضور خودروسازان برتر دنیا و قطعه سازان جهانی ، باعث ارتقای کیفیت و توسعه ی محصول در کل صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور خواهد شد.

همایش بین المللی صنعت خودرو فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت و توسعه ی محصول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با بیان مطلب فوق، گفت: باتوجه به تاثیر تحریم ها در گذشته، مقداری از تکنولوژی روز دنیا در صنعت خودرو عقب هستیم و با برگزاری همایش مذکور، در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، امید است بتوانیم مقدمات تولید مشترک با خودروسازان برتر دنیا را فراهم کنیم و محصولات جدید رقابت پذیر به بازار خودرو عرضه نماییم. در واقع خودروی رقابت پذیر، یعنی تولید و عرضه ی خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب است.

    وی افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که حداقل 30 درصد محصول جدید باید صادر و 40 درصد آن داخلی سازی شود از این رو اثرات قابل توجهی بر روی کیفیت خودروها خواهد داشت چرا که قطعه سازان داخلی در تعامل با قطعه سازان جهانی، تلاش خواهند کرد قطعات باکیفیت تری تولید نمایند از طرفی خودروسازان برتر به جهت حفظ جایگاه برند خود، هم در توسعه ی محصول و هم در صادرات، به کیفیت محصولات تولیدی مشترک، توجه لازم را نشان خواهند داد.

    نعمت بخش به سیر تکامل و ارتقای صنعت خودرو در کشورهای ژاپن و کره اشاره کرد و گفت: در گذشته ی نه چندان دور از خودروهای ژاپنی و سپس کره ای به عنوان محصولاتی بی کیفیت یاد می شد که به مرور زمان با برنامه ریزی و تلاش و تعامل با خودروسازان برتر،  ابتدا ژاپنی ها و سپس کره ای ها در صنعت خودرو به کیفیت و شهرت جهانی دست یافته و دوران بلوغ صنعتی را طی کرده اند.

    دبیر انجمن خودروسازان کشور با اشاره به حضور و سخنرانی دبیر انجمن خودروسازان جهانی (OIC ) در همایش صنعت خودرو ، تاکید کرد: با همکاری دبیرخانه همایش در حال رایزنی و دعوت از تمام انجمن های خودروسازی کشورهای برتر در صنعت خودرو هستیم و خوشبختانه با نهایی شدن برجام، خودروسازان معتبر جهانی با خیالی آسوده در همایش حضور خواهند یافت و اغلب مدیران شان نیز در همایش سخنرانی خواهند داشت.

    وی درخصوص نقش سایپا در همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: تمام شرکت های خودروساز کشور قطعا" همکاریشان با خودروسازان معتبر دنیا بهتر خواهد شد و توسعه ی محصول در کشور ، به خودروسازان چینیمحدود نخواهد شدو از نتایج این همایش ، توسعه ی محصول با مشارکت خودروسازان برتر دنیا است.

    نعمت بخش تصریح کرد: سایپا در بخش توسعه ی محصول نسبتا موفق بوده و خودروهای جدیدی اخیرا به بازار عرضه کرده است.

    دبیر انجمن خودروسازان محورهای همایش بین المللی صنعت خودرو را برشمرد و گفت: اولین و اصلی ترین محور همایش رقابت پذیری است که ذیل آن: ساخت داخل و زنجیره ی تامین، طراحی و مهندسی، هزینه های بهره وری تولید، مسئولیت های اجتماعی بنگاه ها با تاکید بر مسایل زیست محیطی است و دومین محور همایش، همکاریهای بین المللی و حضور در بازار های بین المللی است. ما بازار 400 میلیون نفری اطراف ایران را داریم، به ویژه کشورهای آسیای میانه که خیلی علاقه مند هستند از ایران محصول خریداری کنند. وقتی خودروی رقابتی تولید کنیم این کشورها می توانند از خودروسازان کشورمان خودرو بخرند.

    وی ادامه داد:  همین خودروهای فعلی مان را به کشورهای عراق، سوریه و آذربایجان و... صادر می کنیم مسلما" اگر خودروی باکیفیت تر و رقابتی تر تولید شود خریداران بیشتری خواهیم داشت.

    نعمت بخش فرصت های سرمایه گذاری در زنجیره ی تامین، مدل های همکاری و انتظارات سرمایه گذاری را  جزء زیر فصل های محور همکاری های بین المللی بیان کرد و افزود: ما در همایش مذکور به خودرو سازان خارجی خواهیم گفت که چه امکاناتی در داخل کشور برای سرمایه گذاری فراهم است و دولت ایران تضمین می کند که سرمایه گذاران خارجی وقتی سرمایه گذاری کنند اصل سرمایه و سودشان تضمین شده است.

    دبیر انجمن خودروسازان ایران، سومین محور همایش را روندهای عادی در صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: زیرفصل های محور سوم: انتقال تکنولوژی های جدید، ایمنی خودرو، مصرف انرژی، محیط زیست و خدمات پس از فروش است که همزمان نمایشگاه بزرگی از دست آوردها و توانمندی های صنعت خودرو ایران در زمان همایش برگزار خواهد شد.(9تا 12 اسفند ماه در محل نمایشگاه های بین المللی)

    وی در خصوص حضور خودروسازان برتر دنیا در همایش گفت: شرکت های رنو، پژو، فیات، بنز، فولکس و شرکت های خودروساز ژاپنی و کره ای اعلام آمادگی کرده اند.

    نعمت بخش در تبیین استراتژی صنعت خودرو در افق 1404 خاطرنشان کرد: پیش بینی شده است 3 میلیون دستگاه خودرو سواری تولید کنیم و 1 میلیون دستگاه خودرو را صادر نماییم و به کشورهای اروپایی نیز صادرات داشته باشیم.

    وی افزود: لااقل باید 5 پلت فرم جدید داشته باشیم که حداقل  3 پلت فرم آن با مشارکت خودروسازان برتر خارجی خواهد بود و از هر پلت فرم 6 تا 7 خودرو تولید خواهد شد بدین ترییب در افق 1404، 30 الی 35 خودرو سواری روز تولید خواهیم نمود و بر این اساس مقرر گردیده از هر سه خودروی تولیدی یک دستگاه آن صادر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو