فونیکسریمکسبهتام

لیدری بانک‌ها و خودرویی‌ها در بورس

عصر خودرو- بورس تهران معاملات بهمن ماه را در حالی آغاز کرد که جو مثبتی در فضای تالار شیشه‌ای حاکم بود و بانکها با تاخیر یک هفته ای به روند مثبت بورس پیوستند و با رشد قیمت و تقاضای خرید مواجه شدند.

لیدری بانک‌ها و خودرویی‌ها در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، معاملات یازدهمین ماه سال در حالی آغاز شد که روند مثبتی در فضای تالار شیشه ای حاکم بود و در کنار افزایش قیمت گروه‌های مطرح بازار، بانکها نیز با تاخیری یک هفته ای به روند مثبت بورس پیوستند و با افزایش قیمت و تقاضا مواجه شدند. بر این اساس گروه بانکی که بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها با تغییر چندانی مواجه نشده بود و حتی روندی منفی در پیش گرفت، امروز به سایر گروه ها پیوست و با افزایش تقاضا و قیمت رو به رو شد.

    علاوه بر گروه بانکی، گروه خودرو نیز در معاملات امروز مورد اقبال اهالی تالار شیشه ای قرار گرفت و به دلیل انتشار اخباری در خصوص همکاری با سرمایه گذاران خارجی با افزایش تقاضا همراه شد و صف های میلیونی خرید را تجربه کرد. با افزایش قیمت و رشد تقاضا در معاملات امروز، شاخص بورس تهران رشد 397 واحدی را تجربه کرد و تا مرز 67 هزار واحد بالا رفت.

    به این ترتیب در بازار مثبت امروز شرکتهای بانک ملت، غدیر، بانک پاسارگاد، فولاد، بانک صادرات، بانک تجارت، ملی مس، پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، بانک سینا، بانک انصار و بانک خاورمیانه بیشترین تاثیر را در روند مثبت شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای ارتباطات سیار، چادرملو، مخابرات، ‌هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی و مپنا مانع از ادامه رشد شاخص بورس شدند.

    همچنین امروز شرکتهای دارویی تامین، داده پردازی ایران، زامیاد و بانک خاورمیانه بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل شرکتهای تهران شیمی، خوراک دام پارس و آذرآب از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

    روند مثبت بورس در معاملات اولین روز هفته و اقبال سهامداران به گروه های بانکی و خودرویی موجب شد تا ارزش و حجم معاملات نیز افزایش پیدا کند و بیش از 200 میلیون سهم به ارزش 553 میلیارد تومان داد و ستد شود؛ با این اتفاق ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 289 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو