فونیکسریمکسبهتام

تلاش هیوندای و کیا برای بازگشت به ایران

مدیر هیوندای-کیا: رقابت بسیار شدید خواهد بود

عصر خودرو- با لغو تحریم های غرب علیه ایران، دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای کره جنوبی در تلاشند تا حضور خود در ایران را گسترش دهند.

تلاش هیوندای و کیا برای بازگشت به ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، به نظر می رسد با لغو تحریم ها، شرکت های خودروسازی بین المللی به دنبال گسترش حضور خود به صورت مستقیم یا از طریق شرکای خود رد ایران باشند.

    به گزارش KBS، در حال حاضر دو خودروساز بزرگ کره جنوبی، کیا و هیوندای، درگیر محکم کردن جای پای خود در بازار خودروی ایران هستند.

    با لغو تحریم ها و از بین رفتن برخی موانع تجارت با ایران، این دو خودروساز هم اکنون به دنبال گسترش حضور خود و یافتن شرکای جدید هستند.

    به گفته سوهن یونگ، مدیر شرکت خودروسازی کیا-هیوندای، جمعیت 80 میلیونی ایران و کمبود خودرو در این کشور خودروسازان را در برابر فرصت‌های اقتصادی جدیدی قرار می دهد.

    شرکت هیوندای کره تمام سهام خودروسازی کیای این کشور را به تملک خود درآورده است.

    این مدیر کره ای تأکید کرد در حال حاضر نسبت جمعیت به تعداد خودرو در ایران یک به 10 است به گونه ای که از هر 10 شهروند ایرانی تنها یک نفر خودرو دارد، در نتیجه این شاخص فاصله زیادی با اروپا با نسبت 6 خودرو به 10 نفر دارد، و در نتیجه ما در بازار ایران پتانسیل بالایی را شاهد هستیم.

    مدیر کیا- هیوندای اضافه کرد اگر چه رقابت بر سر بازار ایران بسیار شدید خواهد بود اما ما مطمین هستیم که در این کشور بسیار موفق عمل خواهیم کرد.

    وی ادامه داد ما در حال بررسی دقیق راهبرد خود برای تضمین تجارت پایدار با ایران هستیم.

    سونگ اضافه کرد که بازار خاورمیانه از اهمیت بسیار بالایی برای کیا و هیوندای برخوردار است.

    از سال 2009 تا 2011 تنها هیوندای سالانه 20 هزار دستگاه خودرو به ایران صادر کرده است و پس از اعمال تحریم ها این میزان صادرات به ایران به حدود نصف کاهش یافت.

    طی سال های گذشته کیا و هیوندای توانسته اند با یافتن شرکایی در داخل بخشی از محصولات خود را به صورت نیمه ساخت به ایران منتقل کرده و در ایران توسط خودروسازان داخلی تکمیل کرده و در بازار عرضه کنند.

    شرکت خودروسازی سایپا سابقه طولانی در زمینه همکاری با کیا دارد و برخی مدل های نظیر پراید، ریو، و همچنین سراتو از محصولات مشترک دو شرکت در بازار داخلی محسوب می شوند.

    هیوندای نیز از طریق شرکای خود در داخل توانسته است در سال های پیش از تحریم ها مدل هایی نظر ورنا و آوانته را در ایرانت تولید و عرضه کند.

    وزارت بازرگانی کره جنوبی هفته گذشته با طرح افزایش شراکت با شرکت‌های ایرانی را تأیید کرد که ایجاد شرکت های مشترک و پروژه های دو جانبه از جمله این فعالیت های خواهد بود.

    رقابت در بازار ایران بسیار سخت خواهد بود چرا که دیگر شرکت‌های خودروسازی خارجی نظیر دایملر کرایسلر(بنز)، رنو، پژو سیتروئن، نیسان و سوزوکی نیز در تلاش هستند تا بازار خود را در ایران مجددا در دست گیرند.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو