فونیکسریمکسبهتام

عرضه " Odyssey J " به زودی توسط "گلرنگ‌موتور" آغاز می شود

ون لوکس هوندا به ایران آمد

عصر خودرو: شرکت "گلرنگ‌موتور فامیلی" نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات هوندا در ایران در راستای توسعه محصولات هوندا در اولین حضور گسترده در یکی از نمایشگاه‌های خودرو کشور ، هفته گذشته با حضور در ششمین نمایشگاه خودرو کرمان ، ضمن نمایش محصولات کنونی‌اش یعنی سیویک ، آکورد و CR-V از محصول جدید و متفاوتی در کلاس ون‌ با نام Odyssey J رونمایی کرد که قرار است با موعد تحویل ۹۰ روزه در دو تیپ تا اوایل سال ۹۵ تحویل مشتریان شود.

ون لوکس هوندا به ایران آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اودیسه نامی 22 ساله در سبد محصولات کمپانی هوندا است .نسل نخست اودیسه تا سال 1998 روی خطوط تولید هوندا ژاپن ساخته می‌شد و به بازار آمریکا که مشتری اول این ون بود صادر می‌شد اما از سال 1998 هوندا تصمیم گرفت اودیسه را به دو نسخه بین‌المللی و آمریکای شمالی تفکیک کند به گونه‌ای که نسل دوم این خودرو در بازار آمریکا از سال 1998 روی خطوط تولید هوندا در آمریکا و کانادا رفت.در نسخه امریکایی اودیسه با طول 5.1 متر این ون تا کنون در 4 نسل به بازار ارائه شده است و از عرضه نسل چهارم آن حدود5 سال می گذرد.این در حالی است که نسخه بین‌المللی اودیسه سال 2013 شاهد عرضه نسل پنجم این ون با تغییرات گسترده بود به گونه‌ای که ابعاد اودیسه در نسل جدید نسخه بین المللی با افزایش فضای داخلی بیش از گذشته به برتری در مقابل رقبایش به خصوص در بازار آمریکا نزدیک شده است.طراحی اودیسه در نسل پنجم ارتقاء یافت و با نزدیک شدن به محصولات روز هوندا از یک ون خشک و زمخت به خودرویی لوکس در ظاهر با کروم‌کاری‌هایی و کیت پهن بدنه تبدیل شد که در مقایسه با تمامی رقبا به زعم کارشناسان چشم‌نواز‌ترین ون کنونی بازار است.
شرکت گلرنگ‌موتور پایان سال 94 شمسی را به عنوان مبدا تحولات در جایگاه برند هوندا برای بازار ایران در نظر گرفته است.محصولات جدید ، اخبار خوب در حوزه خدمات پس از فروش محصولات هوندا و تلاش برای گسترش تنوع محصولات هوندا در سال 1395 برنامه‌های گسترده‌ای هستند که اودیسه در راس آن‌ها قرار است پیام‌آور جدیت "گلرنگ‌موتور" در ارتقاء جایگاه هوندا در بازار کشور باشد.
در نام Odyssey J ، حرف J که به پایان نام این ون اضافه شده از JDM یا مدل اختصاصی بازار ژاپن گرفته شده است که بیانگر تفاوت‌ در همه ابعاد ظاهری ، امکانات و فنی این خودرو در مقایسه با ون اودیسه در بازار آمریکا است.طراحی ظاهری مهم‌ترین بخش تفکیک اودیسه از پدرش است جایی که جلوپنجره تمام کرومی جلوه‌ای لوکس به دماغه خودرو می‌دهند و چراغ‌های جلو LED در کنار کیت بدنه پهن اودیسه را فراتر از یک ون نشان می‌دهند.
Odyssey J که قرار است به ایران بیاید نخستین ون اودیسه هوندا است که از دو درب کشویی بهره می‌برد. با افزایش فاصله بین دو محور به میزان حدود 10 سانتیمتر فضای بیش‌تری در نسل جدید اودیسه در اختیار سرنشینان قرار گرفته است . این ون در دو مدل 7 یا 8 نفره در دسترس متقاضیان خواهد بود که هر دو مدل توسط "فامیلی‌موتور" به فروش می‌رسد.
با چه مشخصات فنی عرضه می شود ؟
در قلب اودیسه J پیشرانه 2.4 لیتری جدید سری K24W قرار دارد که حجم آن 2.4 لیتر است و حداکثر قدرتش به 173 اسب‌بخار در دور 6300 می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز 225نیتون‌متر است که در دور موتور 4000 به دست می‌آید.انتقال قدرت در این ون لوکس از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو صورت می گیرد.اودیسه 1.7 تنی با اتکا به این پیشرانه و گیربکس اتوماتیک CVT صفر تا صد کیلومتر را تنها در 11 ثانیه طی می‌کند و مصرف سوختش تنها 6.8 تا 7.1 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی است.
ون 4.8 متری لوکس هوندا در حالت استاندارد 15 سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد و در شرایطی که هر 7 یا 8 جایگاه سرنشینانش پر باشد به ارتفاع 11 سانتیمتری زمین تغییر ارتفاع می دهد . سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و میله‌پیچشی در عقب با عملکرد دقیق به خوبی جاذب ضربات وارده به اتاق برای افزایش آرامش سرنشینان هستند.
یکی دیگر از نقاط قوت اودیسه حداقل شعاع گردش این ون طویل است که با نشان دادن عدد 5.8 متر ، از اودیسه خودرویی ایده‌ال حتی برای مسیر‌های درون شهری و ترافیکی می‌سازد به گونه‌ای که کنترل خودرو را در هر شرایطی به خصوص در مانور‌ها آسان می‌سازد.
ارتفاع کم اودیسه از سطح زمین و به تبع آن قرار گیری مرکز ثقل در نزدیکی سطح زمین موجب حس سواری نرم و لذت‌بخش در کنار مانور پذیری ایمن در این خودرو می‌شود.تکنولوژی ASD یا جاذب‌های تطبیق‌پذیر ضربات ضمن جذب حداکثری ضربات وارده به کابین اودیسه ، در پیچ‌ها موجب پایداری دقیق و بهتر خودرو می‌شوند.مجموعه سیستم تعلیق با وزن ، کم عملکرد دقیقی در اودیسه به نمایش می‌گذارد.بهره‌گیری از میله پیچشی در عقب به دلیل اشغال فضای بسیار کم توسط این سیستم تعلیق صورت گرفته است که در عین حال حس سواری با یک خودرو سواری را به سرنشینان ون اودیسه منتقل می‌کند.
در اتاق اودیسه چه می‌گذرد ؟
طراحی داشبورد اودیسه حتی از شاسی‌بلند متوسط هوندا یعنی پایلوت نیز جذاب‌تر است.بهره‌گیری از طرح چوب و کروم در کنار هم جلوه خاصی به داشبورد با کیفیت این خودرو داده است و عرض زیاد خودرو موجب شده تا امکان قرار گیری اهرم تعویض دنده روی کنسول میانی پایین‌تر از مانیتور فراهم شود.مجموعه کلید‌های کنترل‌گر امکانات خودرو در ارگونومیک‌ترین شرایط روی داشبورد قرار گرفته‌اند و علاوه بر آن امکان کنترل سیستم صوتی ، کروز کنترل و ... نیز از روی فرمان امکان‌پذیر است.در زیر اتاق سیستم تعلیق و باک کم‌ارتفاع خودرو موجب شده‌اند تا ارتفاع مناسبی برای سرنشینان اودیسه فراهم شود.
طول فضای داخل اتاق اودیسه 3 متر ، عرض آن 1.6 متر و ارتفاع داخل کابین این ون نیز 1.3 متر است که در مجموع آن را به یک اتاق شیک و لوکس و حجیم روی 4 چرخ بدل می‌کند.

در چند تیپ عرضه می‌شود ؟
شرکت "گلرنگ‌موتور" در نظر دارد تا اودیسه را در دو تیپ EX ( 8 نفره با امکانات پایه) و EX-V(7 نفره با امکانات فول) به بازار ایران عرضه کند که در ادامه به بررسی تنوع آپشن‌ها در این دو تیپ خواهیم پرداخت.
ایمن از هر نظر :
طراحی ساختار بدنه برای محافظت هر چه بهتر از سرنشینان حتی در هنگام وازگونی صورت گرفته است.اودیسه علاوه بر این مشخصه به 8 کیسه هوا برای هر دو تیپ EX  و EX-V مجهز شده است تا همه سرنشینان از این آپشن ایمنی بهره ببرند.علاوه بر آن این خودرو به تکنولوژی های ایمنی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، سیستم کمکی پایداری خودرو VSA ، سیستم کنترل کشش TCS ، ترمز کمکی در سطوح شیبدار HSA و محل اتصال صندلی کودک ISOFIX نیز مجهز شده است.ترمز‌ها نیز در عقب و جلو دیسکی هستند و ترمز پارک نیز از طریق اهرمی در سمت چپ پای راننده فعال یا آزاد می‌شود تا خبری از اهرم ترمز دستی در کابین اودیسه نباشد.

مجموعه کاملی از امکانات رفاهی در ون لوکس هوندا :
اودیسه در هر دو تیپ به فرمان برقی مجهز است که موجب دقت بالا در فرمان‌پذیری این خودرو می‌شود.علاوه بر آن آپشن‌هایی نظیر ورود بدون کلید Keyless ، کلید‌های کنترل از روی فرمان ، مه‌شکن و مانیتور 7 اینچ نیز در بین هر دو تیپ EX و EX-V مشترک است.سیستم تهویه مطبوع در تیپ EX تنها در جلو به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود این در حالی است که در تیپ فول EX-V امکان بهره‌گیری از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برای سرنشینان عقب نیز فراهم شده است .چراغ‌های روشنایی در روز daylight ،چراغ‌های جلو LED(در تیپ EX چراغ‌های جلو هالوژنی هستند)،  تنظیم برقی صندلی راننده ، صندلی‌ها با روکش چرم ، سانروف و اخطار نقاط کور(روی آینه جانبی راننده) مهم‌ترین آپشن‌هایی هستند که تنها  در تیپ لوکس EX-V قرار دارند.کروز کنترل در هر دو تیپ به صورت استاندارد قرار دارد و هر دو خودرو به رینگ اسپرت نیز مجهز شده‌اند اما سایز این رینگ در تیپ EX 16 اینچ و در تیپ EX-V 17 اینچ است.سیستم صوتی هر دو تیپ به ورودی‌های AUX و USB مجهز شده‌ است و 6 بلندگو برای خروجی سیستم صوتی نیز تعبیه شده است.علاوه بر این سامانه کنترل تلفن همراه از طریق بلوتوث ( Handsfree Bluetooth)  نیز در هر دو تیپ اودیسه تعبیه شده است.
یکی دیگر از مهم‌ترین محل اختلاف دو تیپ اودیسه مربوط به درب کشویی طرفین این ون لوکس می‌شود که در تیپ EX  تنها در سمت راست به صورت باز و بسته می‌شود اما در تیپ EX-V درب‌ها در سمت چپ و راست امکان کنترل به صورت برقی را دارند.
شرایط عرضه به بازار ایران :
شرکت "گلرنگ‌موتور فامیلی" هم‌اکنون فروش این ون را آغاز کرده است.متقاضیان می‌توانند ضمن تماس با شماره 1850 و کسب اطلاعات از جزئیات فروش این خودرو برای تحویل 90 روز کاری این خودرو را ثبت نام کنند.اودیسه یکی از پرفروش‌ترین ون‌های شرق آسیا و بازار آمریکا است که با بهره‌گیری از لوکس‌ترین مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی در کنار مدرن‌ترین مجموعه فنی ساخت هوندا ژاپن می‌تواند آغازگر فصلی جدید در بازار ون‌های ایران باشد.شرکت فامیلی موتور هنوز به صورت رسمی قیمت قطعی این خودرو را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد اودیسه با قیمت پایه حدود 200تا250میلیون‌تومان ورودش را به بازار ایران آغاز کند.
یکی از بهترین و مهم‌ترین خبر‌هایی که مسئولان "گلرنگ‌موتور" در حاشیه نمایشگاه کرمان اعلام کردند تلاش این شرکت برای گسترش شبکه خدمات پس از فروش محصولات هوندا است.این شرکت ضمن اغاز طرح "سرویس‌پلاس" برای خدمت‌رسانی سیار به خودرو‌های هوندا در سراسر کشور در نظر دارد تا پایان سال مراکز خدمات پس از فروش هوندا را در شهر‌های مشهد ، تبریز ، بابل ، اصفهان ، زاهدان ، ارومیه و شیراز افتتاح کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو