فونیکسریمکسبهتام

اخطار هواشناسی درباره احتمال اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی

عصر خودرو- مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور در نتیجه ورود سامانه پرفشار بارشی خبر داد.

اخطار هواشناسی درباره احتمال اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی پرفشار سرد از شمال غرب به کشور، ابتدا شمال غرب و بتدریج از اوایل سه‌شنبه شب تا اواسط چهارشنبه در سواحل شمالی کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

    وی با بیان اینکه چهارشنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، بتدریج در مناطق شمال شرق کشور نیز بارش برف و باران روی می‌دهد، افزود: شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق فعال خواهد بود که سبب وزش باد، بارش باران پراکنده و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: به سبب نفوذ توده هوای سرد از عرض‌های شمالی، روز چهارشنبه دمای هوا بین 6 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کاهش خواهد یافت، اما روز پنجشنبه دمای هوا مجددا افزایش خواهد یافت.

    به گفته وظیفه، اواخر سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود و چهارشنبه خلیج فارس و پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. چهارشنبه بعدازظهر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق سمنان سرعت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

    وی در ادامه افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید در هرمزگان، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و شرق و جنوب فارس در پاره ای نقاط سبب کاهش دید افقی و گرد و خاک خواهد شد.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 14 بهمن، نیمه ابری، بارش پراکنده، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش برف، بتدریج کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 12 و 2 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 15 بهمن، صاف، همراه با غبار محلی با حداکثر و حداقل دمای 13 و 3 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    وی همچنین با اشاره به اخطاریه اخیر سازمان هواشناسی، گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه یک سامانه بارشی پرفشار سرد از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد که در ابتدا در نوار شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل و سپس سه‌شنبه شب تا چهارشنبه در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف خواهد شد.

    وظیفه با بیان اینکه در این مدت گذر این سامانه موجب کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد شدید در مناطق یاد شده خواهد شد، اظهار کرد: شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق گاهی موجب بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

    وی افزود: بر این اساس تحت تاثیر این سامانه بارشی پرفشار در روز سه‌شنبه 13 بهمن، از بعدازظهر بارش برف در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل و از اوایل شب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های گیلان، شمال زنجان، غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و مه‌گرفتگی وجود دارد.

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در روز چهارشنبه 14 بهمن، بارش باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه‌گرفتگی وجود دارد.

    وظیفه افزود: در روز پنجشنبه 15 بهمن، بارش باران و وزش باد در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف در مناطق کوهستانی کرمان رخ خواهد داد، همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید (بیشینه باد حدود 50کیلومتر بر ساعت) در هرمزگان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان سبب کاهش دید افقی و گرد و خاک خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اواخر سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس و روز پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: توصیه می‌شود، قایق‌های صیادی و کوچک از تردد در دریا طی روزهای یاد شده اجتناب کنند و شهروندان برای سفر در جاده های کوهستانی شمال البرز در سه‌شنبه شب و چهارشنبه وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو