فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت جوی در جاده ها

جاده هراز هم بسته شد

عصر خودرو- بارش برف و باران، باعث ایجاد ترافیک، لغزندگی و مسدود شدن برخی از جاده‌های کشور شد.

جاده هراز هم بسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از میزان، سرپرست مدیریت راه‌های استان تهران گفت: محور ارتباطی هراز به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید، در حوزه استان های تهران و مازندران مسدود شد.

    مژگان لبافی افزود: این محور به دلیل احتمال ریزش کوه ناشی از بارش سنگین برف، توسط عوامل پلیس راه مسدود شده است.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای راهداری با استقرار در مسیر ارتباطی هراز، عملیات پاکسازی و بازگشایی مسیر را آغاز کرده اند.

    سرپرست مدیریت راههای استان تهران با اشاره به اینکه بارش برف در جاده های شمالی و کوهستانی استان تهران ادامه دارد افزود: تردد در محورهای کوهستانی استان تهران بدون استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

    لبافی خاطرنشان کرد: برغم بارش برف در بیشتر نقاط استان تهران، تمامی راههای مواصلاتی استان(بجز محور هراز) باز و تردد در آنها جریان دارد.

    سرپرست مدیریت راههای استان تهران گفت: رانندگانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی و شمالی استان تهران را دارند برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده های استان می توانند با سامانه گویای 141 و یا با شماره تلفن 77909080 تماس بگیرند.

    بارش برف موجب ترافیک سنگین در راه‌های البرز شد

    مدیر مرکز کنترل ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز با بیان اینکه بارش برف در راه های این استان ادامه دارد،گفت: این بارش سبب ترافیک سنگین و کندی تردد در راه های البرز شده است.

    علی شادفر افزود: کندی تردد و ترافیک سنگین از ساعت 14:10 امروز همراه با بارش برف در آزاد راه کرج- قزوین در استان البرز آغاز شد.

    وی ادامه داد: این ترافیک در بزرگراه تهران - کرج و محدوده پارک جهانما کرج تا پل فردیس سنگین است.

    راه های مسدود کشور کدامند؟

    گفتنی است سرهنگ نادر رحمانی،رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور درباره وضعیت جاده‌های مسدود کشور، اظهار کرد: محور کرج - چالوس به دلیل برف و کولاک تا اطلاع ثانونی مسدود است.

    وی در ادامه با بیان این مطلب که بارش شدید برف و کولاک موجب انسداد تعدادی از محورهای مواصلاتی در استان البرز (محورهای شمشک به دیزین و کرج به چالوس)، گیلان (محور پونل خلخال)، زنجان (محور زنجان طارم و آزادراه زنجان قزوین) و قزوین (آزادراه قزوین رشت) شده است.

    همچنین محور ایرانشهر- سرباز حدفاصل کیلومتر 105 تا 115 در استان سیستان و بلوچستان به دلیل عوامل راهسازی مسدود است.

    گفتنی است افراد می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت جاده‌های کشور با شماره‌های تماس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک ، 88255555 ( ده خط) ، به طور شبانه روزی تماس بگیرند.

    خودروها از جاده قدیم رشت -قزوین تردد کنند

    فرمانده پلیس راه استان گیلان گفت: با توجه به بسته شدن آزاد راه قزوین - رشت در منطقه کوهین، خودروهای مجهز به زنجیرچرخ می‌توانند از جاده قدیم قزوین - رشت تردد کنند.

    سرهنگ مهیار رستگار بیان کرد: به علت کولاک شدید در منطقه کوهین قزوین، آزادراه قزوین - رشت برای جلوگیری از خطرات احتمالی به روی خودروها بسته شده است.

    فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به بارش برف در محور اسالم - خلخال، تصریح کرد: به همراه داشتن زنجیرچرخ برای خودروهایی که از این مسیر عبور می کنند، نیز الزامی است.

    سرهنگ رستگار اضافه کرد: دیگر مسیرهای نیز به دلیل بارش باران لغزنده است و رانندگان باید بیش از پیش نسبت به رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

    محورهای ارتباطی استان تهران باز و تردد در آنها جریان دارد

    رئیس مرکز مدیریت راه های استان تهران گفت: برغم بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان به ویژه محورهای کوهستانی و برف گیر، تمامی راههای ارتباطی استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

    مژگان لبافی افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران تا صبح فردا(سه شنبه) در بیشتر مناطق استان تهران به ویژه مناطق کوهستانی ادامه دارد.

    وی اظهار کرد: برهمین اساس، نیروهای راهداری استان تهران با استقرار در محورهای ارتباطی به ویژه جاده های کوهستانی، شرایط مناسب برای تسهیل تردد خودروها در سطح استان را فراهم می‌کنند.

    کولاک جاده ماهدشت - اشتهارد در استان البرز را بست

    رئیس پلیس راه البرز از بسته شدن جاده ماهدشت - اشتهارد به دلیل کولاک شدید خبر داد.

    سرهنگ رضا اکبری افزود: به دلیل بارش شدید برف درمناطق مختلف استان البرز جاده ماهدشت - اشتهارد به دلیل کولاک شدید و باد کوبه بسته شد.

    وی ادامه داد: تیم های راهداری و پلیس راه به محل اعزام شده اند و تلاش برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.

    رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: درحال حاضر هیچ مسافر درراه مانده دراین منطقه وجود ندارد و تیم های امدادی آماده خدمات رسانی به مردم هستند. اکنون جاده کرج - چالوس ازمیدان امیرکبیر تا تونل کندوان به دلیل بارش برف و کولاک بسته است.

    پدیده مه‌گرفتگی و بارش باران در محورهای خراسان‌شمالی

    رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: هم اکنون بارش باران و پدیده مه گرفتگی در محورهای استان حاکم است.

    علیرضا حسین زاده با اشاره به افت دمای هوا و بارش باران اظهار کرد: محورهای این استان هم اکنون لغزنده بوده و رانندگان می‌بایست احتیاط کنند.

    وی بیان داشت: هم اکنون شاهد بارش باران در محورهای اصلی چون بجنورد به جنگل گلستان و شیروان و فاروج هستیم.

    رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: از این رو رانندگان باید با احتیاط رانندگی و از عجله و شتاب پرهیز کنند.

    گردنه حیران در محاصره برف و کولاک

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نمین گفت: بارش برف برای چندمین بار متوالی شهرستان نمین و گردنه زیبای حیران در محور اردبیل - آستارا را سفید پوش کرد.

    بهرام سرش خیاوی در بازدید از عملیات برفروبی راهداران در گردنه حیران واقع در محور اردبیل - آستارا با اعلام این خبر گفت: بارش برف توام با کولاک شدید که از عصر دیروز در شهرستان نمین شروع شده، همچنان نیز ادامه دارد، طوری که ارتفاع برف در گردنه حیران به بیش از 20 سانتی متر رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه انباشت برف بعلت کولاک شدید در برخی قسمتهای جاده به 50 سانتیمتر می‌رسد، گفت: راهداران این اداره به محض شروع بارش در محورهای ارتباطی مستقر شدند و برفروبی و یخ زدایی سطح جاده‌ها را آغاز کردند.

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نمین افزود: در حال حاضر کلیه محورهای ارتباطی در حوزه این شهرستان باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد و با توجه به احتمال ادامه بارش‌ها به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند، توصیه می‌شود زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی همراه داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

    ادامه بارش برف در جاده‌های گلستان به سمنان

    سرپرست پلیس راه گلستان با اشاره به ادامه بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی استان و بویژه در مسیرهای منتهی به استان سمنان، از رانندگان خواست که به هنگام تردد احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

    سرهنگ علی عبدی اظهار کرد: مسیرهای کوهستانی استان و به خصوص جاده‌های توسکستان به شاهرود در حوزه گرگان و خوش ییلاق به شاهرود در حوزه شهرستان آزادشهر به دلیل بارش باران و برف لغزنده بوده و همراه داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است.

    وی همچنین ادامه داد: با وجود فعال بودن سامانه هوایی سرد و بارشی در استان، در بیشتر محورهای گلستان تردد بدون مشکل در حال انجام است، اما در جاده‌های کوهستانی توسکستان و خوش ییلاق علاوه بر بارش برف، پدیده مه باعث کاهش دید شده است که رانندگان باید بیش از پیش قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

    سرهنگ عبدی افزود: در محور جنگل گلستان نیز هم اینک شاهد ریزش باران و پدیده مه هستیم که باعث لغزندگی سطح جاده و در برخی نقاط کاهش دید رانندگان شده است و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودروی جلویی ضرورت دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو