فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۶۰»

راهکارهای حذف آلودگی هوا شناخته شده‌اند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: بررسی های صورت گرفته در خصوص آلودگی هوای تهران راهکارهای مشخصی را برای مقابله با آن پیش روی ما قرار داده است. بنابراین مهم نیست که چه کسی قصد کاهش آلودگی هوا را دارد، بلکه باید بتوان به درستی از این راهکارها استفاده کرد.

راهکارهای حذف آلودگی هوا شناخته شده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تشکری هاشمی با بیان اینکه بر اساس مطالعات صورت گرفته اکنون راه حل‌های کاهش آلودگی هوا کاملا شناخته شده هستند، اظهار کرد: این که چه کسی می خواهد برای کاهش آلودگی هوا اقدام کند مهم نیست، بلکه بایستی بتوان از این راهکارها به درستی استفاده کرد.

    وی خروج خودروهای فرسوده، کنترل معاینه فنی و ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزینی را از جمله راهکارهای مهم در مقابله با آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد و افزود: انجام این اقدامات در کنار اجرای طرح هایی مانند «طرح کاهش آلودگی هوا» می‌تواند نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا داشته باشد.

    ذرات 2.5 میکرونی مقصر اصلی آلودگی هوای تهران

    تشکری هاشمی گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است که ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون عامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند و عمدتا عامل ایجاد 80 درصد از آلودگی هوای پایتخت مربوط به خودروها، اعم از موتورسیکلت، خودروهای بنزینی و دیزلی است. همچنین مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد که 10 درصد از خودروهای موجود در تهران، 50 درصد از آلودگی شهر تهران را ایجاد می کنند.

    تردد خودروهای آلاینده در شهر باید ممنوع شود

    تشکری هاشمی یادآورشد: بنابراین تمرکز بر روی جایگزینی و حذف خودروهای آلاینده می تواند از راههای موثر در کاهش آلودگی هوا باشد. کما اینکه قانونگذار پیش از این هم تردد آنها را در شهر ممنوع کرده است.

    وی اضافه کرد: با اقدامات موثری که پلیس انجام داده است امروز شاهد آن هستیم که مردم بیش از گذشته برای معاینه فنی خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند. باید در نظر داشت که معاینه فنی سبب می شود تا افراد از سلامت و عملکرد خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

    معاون حمل و نقل شهرداری تهران با یادآوری اینکه موتورسیکلت های بنزینی سهم عمده ای در تولید آلودگی دارند، تاکید کرد: بر همین اساس جایگزینی این موتورسیکلت ها با نوع برقی آن باید در دستور کار قرار گیرد.

    ورود موتورسیکلت‌های برقی به مرکز تهران هنوز ممنوع نشده است

    تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه آیا طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت های بنزینی به مناطق مرکزی تهران تصویب شده است، گفت: هنوز این ممنوعیت اعمال نشده اما یکی از اقداماتی که باید در آینده در دستور کار شورای ترافیک تهران باشد همین منع تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در بخش هایی از مناطق مرکزی شهر تهران است.

    بر اساس گزارش سایت تهران سما، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر این باور است که این اقدام می تواند به ترویج استفاده از موتورسیکلت برقی کمک کرده و در همین راستا شهرداری تهران برای تسهیل آن، کمک های بلاعوض، تامین رایگان برق و تامین پارکینگ موتورسیکلت ها را در ستور کار خود قرار داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو