فونیکسریمکسبهتام

رشد ۱۲۱۴ واحدی شاخص کل

فرمان بورس به سمت خودرویی‌های چرخید

عصر خودرو- بازار سهام امروز همزمان با انتشار گزارش شفاف‌سازی خوردروسازان به بازار شاهد شکل‌گیری صف‌های خرید میلیونی و پرش نماگرهای منتخب این بازار بود. بازاری که برای جا مانده‌های از خرید سهام فرصت‌های بهتری در بر خواهد داشت.

فرمان بورس به سمت خودرویی‌های چرخید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 19 بهمن ماه 1394، با رشد 1214 واحدی به رقم 75 هزار و 783 واحد افزایش یافت.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 200 واحد رشد عدد 10 هزار و 604 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1514 واحدی رقم 85 هزار و151 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 999 واحدی عدد 52 هزار و 831 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 1793 واحد افزایش عدد 166 هزار و 976 واحد را برای خود رقم زد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 10 واحد افزایش به رقم 815 واحد رسید.

    بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 130 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 110 واحد و بانک ملت با 70 واحد افزایش، بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 30 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 25 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 22 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس،‌ امروز ارزش معاملات جاری بورس تهران به بیش از 516 میلیارد و 674 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 347 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 132 هزار و 525 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی نصیر ماشین، ایران خودرو، کاشی و سرامیک حافظ، گلتاش، بیمه ملت از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا، حق تقدم خرید سهام شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو بازگشایی شدند.

    امروز بورس تهران با شفاف‌سازی ایران خودرو و بازگشایی نماد معاملاتی سایپا فرمان خود را به سمت خودرویی‌ها چرخاند تا نماگرهای خود را برای پس گرفتن رکوردهای از دست رفته را دوباره تقویت کند.

    امروز ایران خودرو با انتشار گزارش شفاف‌سازی در خصوص «بسته حمایتی خسارتی پژو» عنوان کرده که «آثار مالی توافقات قراردادی به مرور و با پیشرفت عملیات، شناسایی و در حساب‌های ایران خودرو و پژو درج می‌شوند.» ایران خودرو اعلام کرده «از کل اقلام مشروحه معادل 11 میلیون یورو در حساب‌های سال 1394 و الباقی در سال‌های آتی از سال 1395 به بعد قابل پیش‌بینی می‌باشد».

    با انتشار این گزارش شفاف‌سازی امروز در حالی قیمت این سهم تا بالاترین سقف دامنه نوسان قیمتی رنج شد که با شکل‌گیری صف خرید میلیونی بیش از 195 میلیون سهمی و معامله 861 هزار سهمی در 4 دقیقه ابتدایی معاملات امروز بلافاصله از سوی ناظر بازار سهام به دلیل آنچه که به عنوان «ابهام در اطلاعات ارائه شده» اعلام شد، با توقف مواجه شد.

    در مقابل نماد معاملاتی سایپا پس از بازگشت از مجمع فوق‌العاده سهامداران خود اعلام آخرین وضعیت افزایش سرمایه در شرکت‌های پارس‌خودرو، سایپا دیزل، زامیاد، سایپا آذین و رایان سایپا و در عین حال چگونگی تهاتر بدهی‌های با سرمایه‌گذاری سایپا، امروز دوباره در جایگاه سهام طلایی بازار قرار گرفت.

    امروز در نماد معاملاتی سایپا در حالی 40 میلیون سهم در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمتی به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان معامله شد که با عرضه قطره‌ چکانی سهامدار عمده صف خرید پایدار بیش از 979 میلیون سهمی را در این نماد معاملاتی رقم زد.

    در این گروه خودرویی‌ها قطعه‌سازها نیز یکی از شیرین‌ترین دوران خود را برای سهامدارانشان رقم زده‌اند.

    فضای هیجانی و پرتحرک حاکم بر بازار معاملات امروز در حالی علاوه بر گروه خودرو سایر گروه‌های معاملاتی بازار را تحت تاثیر قرار داد که در گروه فلزات اساسی شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام‌شناوری پایین با گام‌های تکنیکالی معامله‌گران روبرو بودند.

    در گروه مخابراتی‌ها اما، بازارگردانی کم حجم سهام امروز باعث شد تا نوسان مثبت به دو نماد معاملاتی «اخابر» و «همراه» بازگردد.

    در گروه بانک‌ها نیز امروز بازارگردانی سهام از سوی صندوق ها و بازارسازها در حالی ادامه یافت که در نماد معاملاتی بانک صادرات همسو با برخی شایعات صف خرید 154 میلیون سهمی را در پایان معاملات امروز این نماد رقم زد.

    در نماد معاملاتی «وبصادر» امروز بیش از 402 میلیون سهم به ارزش بیش از 43 میلیارد تومان معامله شده که اغلب آن از پرتفوی سهامدار حقوقی عرضه شده است.

    در این گروه خرید سهام «ونیکی» از پرتفوی بانک تجارت نیز باعث شکل‌گیری صف خرید پایدار 23 میلیون سهمی علی‌رغم معامله بیش از 231 میلیون سهم به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان شده است.

    همچنین در گروه پالایشی‌ها امروز نوسان مثبت در حالی به این گروه رونق داد که در اغلب نمادهای معاملاتی این گروه اغلب سهامداران حقوقی عرضه کننده سهام در این گروه بودند هر چند که عطش خریداران اغلب حقیقی به تداوم صف‌های خرید در این گروه انجامید.

    امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی خلیج فارس نیز همزمان با افزایش شایعات مبنی بر عرضه اولیه سهام پتروشیمی فجر در روزهای آینده، افزایش خریداران را در این سهم در پی داشت هر چند که حجم معاملات چشمگیری را در بر نداشت.

    به گزارش فارس، در میانه بازار امروز شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه 200 درصدی «حسینا» به گوش رسید.

    در نماد معاملاتی «ذوب» شایعاتی مبنی بر عرضه بلوک 35 درصدی تامین اجتماعی در این سهم و احتمال حضور سرمایه‌گذار خارجی شنیده شد.

    امروز در نماد معاملاتی زغال سنگ پرورده طبس نیز این شرکت خبر داد خرید سهام شرکت زغال سنگ طبس احیاء سپاهان به میزان 55 درصد را نهایی و اجرایی شده و منابع خرید آن از محل افزایش سرمایه پرداخت می‌شود.

    در گروه سیمان نیز امروز خبرهایی مبنی بر تمایل شرکت‌های سوئیسی و فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در این بخش منتشر شد.

    در نماد معاملاتی «شاراک» نیز امروز افزایش سرمایه‌ای 42 درصدی این شرکت از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به موافقت سازمان بورس رسید.

    در گروه ساختمانی‌ها اما امروز «ثتران» هیأت مدیره این شرکت نسبت به افزایش سرمایه صد درصدی تفویض شده از محل آورده نقدی و مطالبات تصمیم‌گیری کرد.

    بازار سهام امروز بازاری شاداب و پرتحرک بود که با تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه سهام خود را برای عبور از نقطه عطف سوم آذر ماه 93 آماده کرده است.

    هر چند که در بازار سهام این روزها کمبود سهام شناوری و احتمال عرضه‌های ممتد برخی حقوقی‌ها نگرانی وجود دارد اما پایان دوران رکود فرسایشی در بازار سهام را نوید می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو