فونیکسریمکسبهتام

توسط شهرداری قم انجام شد؛

اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید قیر و بهسازی معابر شهری

عصر خودرو- مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید قیر و مسائل دیگر در نظر گرفته شده که بتوانیم از طریق آن معابر سطح شهر را بهسازی کنیم.

اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید قیر و بهسازی معابر شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به واحد نگهداری و تعمیرات اداره کل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات در این واحد تهیه شناسنامه فنی تمامی پل‌های موجود در شهر است که برای این کار با پیمانکار مربوطه قرارداد منعقده شده است.

    وی گفت: این شناسنامه در راستای بررسی نقاط آسیب دیده پل‌ها در نظر گرفته شده که با تهیه و نصب نرم افزار مخصوصی این نقاط بررسی می‌شود.

    مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم گفت: در فاز دوم این پروژه مقام سازی پل‌ها در صورت نیاز را خواهیم داشت که همه این مباحث از طریق نرم افزار جمع آوری خواهد شد.

    حلوایی‌زاده گفت: این کار در راستای افزایش عمر مفید پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهر خواهد بود و می‌تواند در زمینه اقتصادی نیز به ما کمک کند.

    وی گفت: در حال حاضر 42 پل در سطح شهر وجود دارد که این نرم افزار مواردی چون نگهداری، بهسازی و یا تعویض پل‌ها را اطلاع خواهد داد.

    حلوایی‌زاده در ادامه به فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این کارخانه اقدام به تهیه قیر کرده و تا پایان فصل بهار عمده روکش معابر فرعی و مناطق هشت گانه انجام خواهد شد.

    وی افزود: 180 میلیارد ریال اعتبار برای خرید قیر و مسائل دیگر در نظر گرفته‌ایم که بتوانیم از طریق آن معابر سطح شهر را بهسازی کنیم.

    افتتاح و بهره‌برداری از 135 پروژه شهری در قم

    سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم از افتتاح و بهره‌برداری از 135 پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی شهرداری قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.     

    ابوالفضل سبزعلیان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افتتاح پروژه‌های شهری در قم بیان کرد: مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی روز دوشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن‌ همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

    وی بیان کرد: همچنین دوشنبه شب نیز مراسم‌های ویژه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در مناطق مختلف شهر قم و در مساجد مهم این مناطق با حضور شهرداران مناطق و مسئولان محلی برگزار می‌شود.

    سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شود بیان کرد: ‌ افتتاح و بهره‌برداری از سورتمه ریلی بوستان علوی، افتتاح و بهره‌برداری از 10 بوستان محله‌ای، احداث و بهسازی 7 خیابان و شارع اصلی، احداث و بهره‌برداری از دو ایستگاه آتش‌نشانی، آغاز عملیات توسعه فضای سبز جنگلی شهر به مساحت 185 هکتار و آغاز عملیات اجرایی نخستین ایستگاه مترو از جمله این پروژه‌ها می‌باشد.

    سبزعلیان همچنین آغاز عملیات اجرایی و احداث 25 بوستان شهری به مساحت 145 هزار متر مربع، آغاز عملیات اجرایی نخستین و بزرگ‌ترین شهرک خدمات خودرویی استان، افتتاح «نگارخانه شهر» و بهره‌برداری از چندین پروژه فرهنگی ورزشی، ‌ بهره‌برداری از 6 پروژه حمل و نقل و ترافیکی شهر قم، نوسازی 40 دستگاه تاکسی خطوط روستایی، آغاز عملیات اجرایی 25 پل عابر پیاده، افتتاح پایانه تقاطع خرمشهر، بهره‌برداری از اتوبوس VIP، آغاز عملیات اجرایی طرح جامع تابلوهای راهنمای مسیر سطح شهر و آغاز به کار سامانه‌های جدید ثبت هوشمند تخلفات رانندگی را از دیگر پروژه‌هایی دانست که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح خواهد شد.

    تمدید ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده تا 25 بهمن امسال

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از تمدید ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده تا ساعت 19 روز 25 بهمن امسال خبر داد.     

    مرتضی عزتی با اشاره به ثبت‌نام خودروهای فرسوده اظهار کرد: در زمینه بحث نوسازی ناوگان فرسوده از 12 بهمن پیش ثبت‌نام آغاز شده و آخرین مهلت آن تا ساعت 19 روز 25 بهمن است.

    وی خاطرنشان کرد: پس از پایان مهلت تعیین شده تا پایان سال ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد و برای سال آینده وام 16 درصد و هزینه اسقاط محاسبه نخواهد شد، ‌بنابراین تاکسیداران امروز و فردا باید پیش ثبت‌نام خودروی خود را انجام دهند، در غیر این صورت سال آینده از این مزایا محروم می‌شوند.

    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم کسانی که دارای خودروی قولنامه‌ای هستند، را مورد توجه قرار داد و گفت: این افراد می‌توانند به نام مالک قبلی پیش ثبت‌نام خود را طی امروز و فردا انجام دهند و در فرصت بعدی برای تکمیل مراحل اطلاعات خود را قطعی کنند.

    وی خاطرنشان کرد: 70 شعبه پیشخوان سطح شهر پیش ثبت‌نام خودروهای فرسوده را انجام می‌دهند که مالکان دارای خودروی فرسوده مدل 83 و پیش از آن می‌توانند با مراجعه به آن‌ها مراحل پیش‌ثبت‌نام را انجام دهند.

    عزتی عنوان کرد: یک‌هزار و 387 تاکسی فرسوده با عمر بالای 10 سال در استان وجود دارد که تاکنون نزدیک به 700 نفر از مالکان آن‌ها ثبت‌نام کردند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو