فونیکسریمکسبهتام

تردد ۳.۵ میلیون خودرو در شهر تهران

بدهی ۹۰۰میلیارد تومانی دولت به شهرداری از محل جرائم رانندگی

عصر خودرو- معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان سال گذشته دولت ۹۰۰میلیارد تومان از محل دریافت جرائم رانندگی به شهرداری بدهکار است.

تردد ۳.۵ میلیون خودرو در شهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  براساس قانون مجلس و تبصره 3ماده 4قانون نیروی انتظامی، شهرداری تهران موظف است خدمات پلیس راهور به جزء سلاح و نیروهای استخدام رسمی را تامین کند و در مقابل پلیس راهور اطلاعات شهری را در اختیار شهرداری و برنامه ریزان قرار دهد.

    وی افزود: در شهر تهران خودرو هایی با شماره سریال های مختلف در حال تردد هستند که دسترسی به اطلاعات آن‌ها آسان است ،پلیس راهور نیز تاکنون همکاری های خوبی در این زمینه با شهرداری داشته است.

    معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بخش زیادی از خودرو های در حال تردد در شهر تهران متعلق به شهر های دیگر است و در قانون پیش بینی شده است که اگر خودرویی به شهر دیگر منتقل شود پلاک آن نیز باید تعویض شود به همین دلیل اطلاعات دقیقی از تعداد خودرو های شهر تهران وجود ندارد و به طور تخمینی بین 3 تا 3.5 میلیون خودرو در تهران تردد می کنند که فقط 1میلیون و 200عدد در سامانه اطلاعات شهرداری ثبت شده اند.

    تشکر هاشمی بیان کرد: براساس مصوبه امروز شورا همکاری با پلیس راهور برنامه محور و پرداخت بودجه مشروط به تبادل اطلاعات است.

    وی گفت: دولت موظف است 60درصد درآمد حاصل از جرائم رانندگی را به شهرداری پرداخت کند ولی متاسفانه این قانون به درستی اجرایی نشده است و تا پایان سال گذشته دولت 900میلیارد تومان از محل جرائم رانندگی به شهرداری بدهکار است و امسال نیز باید 200میلیارد تومان به شهرداری پرداخت می شد که صرف بهبود ترافیک شهر شود ،البته دیوان محاسبات پیگیر این موضوع است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو